نسل جوان امروز برای عقب‌راندن دشمن از نسل اول آماده‌تر است

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای امروز - شنبه - در این دیدار با تأکید بر این که کاروان های راهیان نور یکی از جلوه های پاسداشت آن دوران است، گفتند: قدرت های بین المللی، جنگ هشت ساله را با هدف از بین بردن انقلاب اسلامی، به ملت ایران تحمیل کردند اما عظمت، فداکاری، ایمان، تدبیر، شجاعت و بصیرت جوانان موجب شد که جنگ به نفع ملت تمام و انقلاب اسلامی ریشه دارتر و قوی تر از گذشته شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، عزت، اقتدار، امنیت، استقلال، آزادی Freedom و سلامت امروزِ کشور و ملت را مرهون هشت سال دفاع مقدس دانستند و تأکید کردند: دوران دفاع مقدس یک ذخیره است که باید برخلاف خواست دشمنان که درصدد به فراموشی سپردن آن هستند، برای پیشرفت کشور و رشد ملی و آمادگی مردم و جوانان در میدان های مختلف، همواره زنده بماند و مورد تجلیل قرار گیرد.

ایشان، کاروان های راهیان نور را یک مبارزه عظیم مردمی برای زنده نگه داشتن آن دوران پرعظمت خواندند و با اشاره به ابعاد گوناگون و ناگفته دفاع مقدس، افزودند: یکی از این ابعاد، تحلیل چرایی آغاز جنگ تحمیلی است که علت آن را باید در عظمت و ابهت انقلاب اسلامی و مرعوب شدن و وحشت قدرتهای مسلط آن زمان در دنیا، جستجو کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این که پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تخت قدرتِ قدرتمندان غرب و شرق را با نام اسلام، به لرزه درآورد، خاطرنشان کردند: با گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در منطقه و در میان ملت های مسلمان در همان سال های ابتدایی، قدرت های سلطه گر بشدت نگران شدند و درصدد برآمدند تا به هر قیمتی که می توانند، انقلاب را از بین ببرند بنابراین صدام را که شخصیتی خودخواه و ظالم بود، برای آغاز جنگ و حمله به ایران، تشویق کردند.

ایشان با یادآوری حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و اروپا بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین شوروی سابق از رژیم بعثی صدام، گفتند: در اواسط جنگ، فرانسه پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خود و آلمان رسماً و علناً مواد شیمیایی در اختیار صدام قرار داد که هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ، بازماندگان زیادی گرفتار آثار آن هستند و تعداد زیادی نیز بر اثر همان مواد سمّی شهید شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: در مقابل این حمایت‌های جهانی از رژیم بعثی، جمهوری اسلامی ایران، تنها چیزی که در اختیار داشت، ملت با ایمان و رهبری مقتدری همچون امام بزرگوار بود که در نتیجه آن، همه تلاش های قدرت های شیطانی دنیا، همچون تیری به سنگ خورد و ملت ایران، در ۸ سال دفاع مقدس بر همه قدرتها پیروز شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی دیگر از ابعاد ناگفته دفاع مقدس را کیفیت و نوع دفاع رزمندگان برشمردند و تأکید کردند: دفاع جوانان ملت ایران در جنگ ۸ ساله، دارای ویژگی‌ها و خصوصیات فوق العاده ای بود که عبارتند از «عزم و اراده قوی»، «ایمان مستحکم»، «شجاعت و فداکاری»، «ابتکار و نوآوری» و «عبادت و توسلات معنوی».

ایشان دوران دفاع مقدس را انسان ساز خواندند و افزودند: همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها، برونسی‌ها، چیت سازیان‌ها و هزاران جوان دیگر، انسان های معمولی بودند که جنگ آنها را به اسطوره های عظیم و چهره های ماندگار و ستاره های درخشان تبدیل کرد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیان ویژگی‌های بارز جوانانِ دوران دفاع مقدس گفتند: عبادت، خردمندی و تدبیر، دلیری و شجاعت، فداکاری و ایستادگی، و بصیرت ویژگی های ممتاز این جوانان بود که از آنان، شیران روز و عابدان شب ساخته بود و بر همین اساس امام (ره) با نگاه عمیق خود، تربیت چنین جوانانی را فتح الفتوح خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: آینده کشور متعلق به شما است. اگر خود را با چنین خصوصیاتی پرورش دهید قطعاً کشور در آینده نزدیک، در همه زمینه ها، به اوج تعالی و کمال خواهد رسید.

ایشان افزودند: دشمنان و بدخواهان این ملت، قصد داشتند هنگامی که نوبت به جوانان این نسل می رسد، نامی از اسلام و انقلاب باقی نماند و امریکا مسلط بر همه امور کشور باشد و حملات سخت و نرم خود را با این نیت ادامه دادند اما اکنون با نسلی مواجه هستیم که ایمان، استعداد و شکوفایی و اقتدار او از نسل اول بیشتر است و این نسل برای عقب راندن دشمن از نسل های قبل آماده تر هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 364817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟