فرانسه، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد!

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به این پرسش که آیا کشورش باید فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات را به این دلیل که این مهمات در جنگ علیه مردم یمن استفاده می شود، متوقف کند یا خیر ادعا کرد سلاح های ایرانی زیادی نیز در یمن وجود دارد!

«ژان ایو لودریان» در پاسخ به این پرسش که چرا فرانسه دست از فروش سلاح به عربستان بر نمی دارد، با به حاشیه راندن موضوع و طفره رفتن از پاسخ به این پرسش اظهار کرد اولویت اصلی یافتن یک راه حل سیاسی برای حل بحران یمن است.

وی در اظهاراتش در کمیته امور خارجی پارلمان فرانسه ادعا کرد: «من واقعا نگران وضع یمن هستم. این یک جنگ نامعقول است. درست است که سلاح های سعودی در ایجاد این بحران نقش داشته است، اما باید دانست سلاح های ایرانی بسیاری نیز در این جنگ مورد استفاده قرار می گیرد.»

ایران همواره ادعاهای مطرح شده از سوی کشورهای غربی در این خصوص را تکذیب کرده است. عربستان سعودی با تجاوز Rape به یمن در سال 2015 موجب کشتار مردم بی گناه این کشور و آواره شدن 10 هزار یمنی شده است. سلاح هایی که کشورهای اروپایی در معاملات تسلیحاتی کلان و سودآور به عربستان سعودی می فروشند، به طور مستقیم در کشتار مردم بی گناه این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت فرانسه به دلیل حمایت از اقدامات عربستان سعودی در جنگ علیه مردم یمن تحت انتقاد شدید گروه های حقوق بشری قرار دارد. به اعتقاد این گروه های منتقد، سلاح هایی که فرانسه به ریاض می فروشد در کشتار مردم یمن به کار گرفته می شود. عربستان و امارات دو مشتری عمده سلاح های فرانسوی هستند. برخلاف گزارش های موجود درخصوص استفاده از سلاح های ساخت این کشور در جنگ علیه مردم یمن، پاریس درخصوص کاهش یا تعلیق فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی هیچ تمایلی از خود نشان نداده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 364007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟