نفت روستاییان‌در‌تانکر‌قاچاقچیان!

معاون دادستان مشهد در تشریح جزئیات دستگیری قاچاقچیان سوخت و در گفت وگوی اختصاصی به خراسان گفت: چند روز قبل از طریق منابع و مخبران محلی، سرنخ هایی از فعالیت های مشکوک در محلی با پوشش دامداری به دست آمد که بررسی و تحقیق درباره گزارش ها و سرنخ های مذکور به پلیس Police مشهد واگذار شد.
قاضی «سید هادی شریعت یار» افزود:بررسی های پوششی و غیرمحسوس ماموران انتظامی در اطراف دامداری که در یکی از روستاهای حاشیه شهر قرار داشت، بیانگر آن بود که تانکرهای حامل سوخت به طور پنهانی به این مکان تردد دارند بنابراین احتمال وجود باند گسترده قاچاق Contraband سوخت قوت گرفت.
سرپرست ناحیه 6 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات مستند و جامع درباره قاچاقچیان سوخت، عملیات به گونه ای دیگر ادامه یافت و ماموران انتظامی پس از رصدهای اطلاعاتی دریافتند قاچاقچیان و سودجویان، دامداری را به انبار بزرگ سوخت های قاچاق تبدیل کرده اند بنابراین دستورات ویژه ای برای آغاز عملیات پلیس و ورود به مخفیگاه قاچاقچیان صادر شد تا ماموران انتظامی به صورت هماهنگ و غافلگیرانه برای دستگیری متهمان اقدام کنند.
قاضی Judge «شریعت یار» تصریح کرد: همزمان با ورود نیروهای انتظامی به انبار سوخت های قاچاق، چند نفر در محل مذکور دستگیر شدند اما بازرسی از تانکر بزرگی که در محل قرار داشت، نشان می داد در آن مقداری روغن سوخته وجود دارد. دقایقی بعد یک دستگاه تانکر دیگر از راه رسید و وارد این مکان شد. راننده خودرو که به اوضاع مشکوک شده بود در پاسخ به سوال نیروهای انتظامی گفت: من برای مصرف مواد مخدر Drugs به این جا آمده ام و بار گازوئیل دارم. اگرچه در مرحله مقدماتی بازرسی از تانکر مذکور موضوع خاصی جلب توجه نکرد اما در بازرسی های دقیق تر مشخص شد که تانکر مذکور دو جداره است و داخل آن هزاران لیتر نفت سفید وجود دارد.
این مقام قضایی ادامه داد: در بازرسی های بیشتر حدود 28 هزار لیتر نفت سفید از انبار سوخت کشف و ضبط شد و چهار متهم نیز در این زمینه بازداشت شدند. وی گفت: متهمان برای رهایی از مجازات مبالغی رشوه نیز به نیروهای انتظامی پیشنهاد کردند اما این حیله آنان کارساز نشد و به مقر انتظامی انتقال یافتند.
قاضی «سیدهادی شریعت یار» افزود: تحقیقات ماموران و بازجویی از متهمان نشان داد که اعضای این باند، نفت سفید را از جایگاه های عرضه روستایی در مناطق مختلف استان خراسان رضوی بارگیری می کنند و به مشهد انتقال می دهند سپس سوخت های قاچاق را که خارج از شبکه توزیع شده است، با سندسازی و در نفتکش های چند هزار لیتری به مرزهای شرقی کشور منتقل و با استفاده از شبکه «قاچاق» به آن سوی مرز حمل می کنند. به گفته معاون دادستان مشهد، تحقیقات گسترده برای ریشه یابی این پرونده و دستگیری عوامل دیگر مرتبط با قاچاقچیان سوخت همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 363070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟