نخستین نیروهای خط مقدم آمریکا به افغانستان رسیدند

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از خبرگزاری طلوع، سایت Military.com این هفته گزارش کرد که رهبری نخستین تیپ کمکی نیروهای امنیتی به کابل رسیده است و سربازان برای نزدیکی بیشتر به خط مقدم درگیری، در پایگاه‌های مرزی سراسر کشور مستقر خواهند شد.

این نخستین بار در سال جاری است که نیروهای آمریکایی در خط مقدم حضور خواهند داشت. تا به امروز نیروهای آمریکایی به فرماندهان عالی رتبه افغان مشاوره می‌دادند اما تحت سیاست جدید دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، این نیروها نیروهای گردان‌ها را نیز راهنمایی می‌کنند.

رهبری نخستین تیپ کمکی نیروهای امنیتی، هفته جاری به کابل رسید و ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکا از او استقبال کرد.

این سایت همچنین گزارش کرد که بیش از 800 عضو این تیپ در هفته‌های پیش رو به افغانستان خواهند رسید تا آمادگی برای مبارزات فصل بهار را که معمولا در اوایل آوریل آغاز می‌شود، ایجاد کنند.

این تیپ بخشی از ماموریت پشتیبانی قاطعانه ناتو است که بر آموزش، راهنمایی و کمک به نیروهای افغان تمرکز دارد و به ماموریت مبارزه با تروریسم آمریکا در افغانستان مرتبط نیست.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید قصد دارد تا بهار، شمار سربازان خود را از 11 هزار تن در تابستان گذشته به 15 هزار نیرو افزایش دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 360634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟