به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد مسعود معصومی امروز – شنبه - در نشست خبری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده‌ قوه قضاییه، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات 249 نفر شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه بر اساس تکالیفی که بر عهده دارد موظف است آسیب‌ها را در جامعه شناسایی کرده و در جهت آسیب زدایی آنها اقدام کند، افزود: مصون‌سازی جامعه از مشکلات موجود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی در این راستا اقدامات فراوانی انجام داده که یکی از آنها فعالیت‌های قرآنی است. برگزاری جلسات انس با قرآن در دستگاه‌های مختلف از دیگر اقدامات است که این فعالیت‌های قرآنی به صورت آنلاین، آفلاین و تلفنی در بیشتر رشته‌ها انجام می‌شود و بسیاری از کارکنان و خانواده‌هایشان تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.

وی گفت: طرح قرآن در خانه نیز یکی از طرح‌هایی است که با حضور ١٥ هزار مخاطب اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شرکت قضات در این مسابقات، اظهار کرد: این مسابقات برای دستگاه قضایی است و تمام سازمان‌های مرتبط با آن در این مسابقات شرکت می کنند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: در میان شرکت‌کنندگان 107 نفر از همکاران سازمان زندانها حضور دارند. قریب به 50 درصد برگزیدگان سراسری ما از همکاران هستند که شامل قضات و کارمندان دستگاه قضایی بوده و چند تن از قضات نیز جزء منتخبین اصلی هستند، 50 درصد دیگر نیز خانوده‌های کارکنان قوه قضاییه هستند.

معصومی گفت:‌ در مسابقات کشوری از 20 نفر از داوران بین‌المللی استفاده می‌کنیم. سال گذشته نفرات اول ما در مسابقات سازمان اوقاف پذیرفته شدند که میانگین نمرات شرکت‌کنندگان ما در سطح اول و دوم مسابقات سازمان اوقاف بود.

وی افزود : از میان این افراد، ٢٤٩ نفر برای مسابقات کشوری انتخاب شدند و این مسابقه در روزهای دوشنبه و سه شنبه -7 و 8 اسفند ماه - به میزبانی دادگستری کل استان تهران در هتل المپیک برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 360267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟