کرملین اتهام آمریکا درباره نقش روسیه در حمله سایبری را تکذیب کرد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سخنگوی کاخ کرملین اتهام مطرح شده از سوی آمریکا و انگلیس مبنی بر دست داشتن مسکو در حمله سایبری ماه ژوئن سال گذشته را تکذیب و آن را تلاشی برای افزایش «روس‌هراسی» توصیف کرد.
«دیمیتری پسکوف» اعلام کرد: کرملین اتهامات بی‌اساس علیه روسیه مبنی بر دست داشتن در حمله سایبری ژوئن سال 2017 را تکذیب می‌کند.
سخنگوی کرملین افزود: عقیده ما بر این است که ادامه چنین اتهاماتی نشان دهنده تلاش برای افزایش «روس‌هراسی» در کشورهای غربی است.
کاخ سفید عصر روز گذشته در اقدامی هماهنگ با انگلیس، با انتشار بیانیه‌ای روسیه را عامل این حمله سایبری معرفی کرده و مدعی شده است: ارتش روسیه مخرب‌ترین حمله سایبری در تاریخ را انجام داده است.
ماه ژوئن سال 2017 ویروس رایانه‌ای موسوم به «NotPetya» به سیستم‌های کامپیوتری در اوکراین و سایر کشورها در اروپا و آمریکا وارد شد و به این دلیل که اوکراین نخستین هدف این حمله سایبری بود آمریکا نیز روسیه را متهم به انجام این حمله دانسته و در بیانیه اخیر نیز مدعی شده است که این اقدام بخشی از تلاش روسیه برای بی‌ثبات کردن اوکراین است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 358069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟