به گزارش گروه سیاسی رکنا، «الکساندر متسگورا»، سفیر روسیه در کره شمالی اعلام کرد: مقامات برخی مناطق روسیه به منظور پیروی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریم های کره شمالی، فرآیند اخراج کارگران کره شمالی را آغاز کرده اند.

سفیر روسیه در کره شمالی در گفتگو با خبرنگاران روس گفت: ممنوعیت حضور کارگران کره شمالی و اخراج آنها بر اقتصاد روسیه اثر می گذارد؛ اما ما به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل احترام می گذاریم و کاملا به آن پایبند هستیم. بسیاری از مناطق پیشتر اخراج این کارگران را آغاز کرده اند.

وی افزود: روسیه هر ساله برای بیش از 15 هزار تبعه کره شمالی، روادید صادر می کند که 90 درصد آنها روادید موقت کاری هستند. بیش از 35 هزار کارگر کره شمالی در روسیه در حوزه های ساخت و ساز، کشاورزی و ماهیگیری مشغول کار هستند. کارگران کره شمالی به طور میانگین به اندازه روسها حقوق دریافت می کنند؛ اما کارگران کره شمالی ممکن است با این حقوق شکم 13 نفر از اعضای خانواده شان را سیر کنند. بنابراین حدود نیمی از حقوقشان را برای خانواده شان در کره شمالی می فرستند.

سفیر روسیه در کره شمالی با صحبت درباره حقوق این کارگران، شایعات بوجود آمده درباره اینکه اتباع کره شمالی مثل برده در روسیه کار می کنند را کاملا پوچ خواند و آنها را تکذیب کرد.

در 22 دسامبر سال گذشته میلادی، سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای، تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی به دلیل ادامه برنامه های هسته ای و موشکی این کشور، اعمال کرد. در این قطعنامه علاوه بر اعمال محدودیت در صنعت نفت و گار پیونگ یانگ، اخراج همه کارگران کره شمالی که در کشورهای دیگر مشغول کار هستند در مدت 24 ماه آتی ذکر شده بود. سازمان ملل همچنین 16 فرد و چند شرکت را به اتهام کمک به پیشبرد برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی در فهرست افراد تحریم شده قرار داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 355326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟