امیر حاتمی: نیروهای مسلح باید خدمات درمانی بی‌منت دریافت کنند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نهمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح که صبح امروز (چهارشنبه 18 بهمن) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ایام دهه فجر کلید غلبه بر ظلم، استبداد و خودکامگی و از سویی هم نماد ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران است.

وی افزود: مردم ایران در آن زمان یک‌صدا فریاد استقلال، آزادی Freedom و جمهوری اسلامی سر دادند که این فریاد انعکاس خواست سرکوب‌ شده مردم ما در یک دوره طولانی بود.

امیر حاتمی ادامه داد: ما می‌خواستیم خودمان بر سرنوشتمان حاکم شویم و از اینکه حدود 60،70 هزار مستشار نظامی در کشورمان باشند و آنها برای ما تصمیم بگیرند، ناراضی بودیم لذا استقلال Esteghlal می‌خواستیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: ما از اینکه در بند کسانی باشیم که خود بنده دیگران بود، ناراحت بودیم لذا آزادی خواستیم همچنین از اینکه به ارزش‌های اسلامی توهین شود، ناراحت بودیم و اسلام خواستیم.

وی با بیان اینکه الزامات استقلال‌طلبی بسیار گسترده است، عنوان کرد: استقلال شامل همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی می‌شود که ما امروز به میزان قابل توجهی به آن رسیده‌ایم و در حوزه دفاع با همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها نیازهای خودمان را تامین می‌کنیم.

امیر حاتمی گفت: هر چه که در نیروهای مسلح بکارگیری می‌شود، ساخته دست متخصصان داخلی است و هر جا هم لازم باشد آنها را ارتقاء داده و بنا بر نیاز فرماندهان محصولات جدید را تولید و عملیاتی می‌کنیم که حاصل این فرآیند امنیت مثال‌زدنی کشورمان است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در منطقه‌ای که ناامنی بسیار چشمگیر است، مردم ما در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند. ما برای دستیابی به این هدف مسیر طولانی را پیموده‌ایم و در‌ آینده نیز مسیر طولانی‌تری در پیش داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دستاوردهای علمی کشور در حوزه پزشکی گفت: ملت ایران در موضوع تولید علم مشارکت گسترده‌ای دارند و حرکت علمی امروز ما در استمرار پیشینه تاریخی آن است. ما بیش از 2 هزار مجموعه درمانی در نیروهای مسلح داریم که 150 نوع تخصص را ارائه می‌دهند.

امیر حاتمی ادامه داد: باید بیش از گذشته به پیشگیری توجه کرد زیرا توجه به پیشگیری موجب ارتقاء سطح درمان و بهداشت نیروها می‌شود.

وزیر دفاع در پایان با بیان اینکه باید خدمات بهداشتی به نیروهای مسلح بی‌منت و خالصانه ارائه شود، گفت: امروز نیروهای مسلح در حوزه درمانی بدون هیچ‌گونه سقفی پشتیبانی می‌شوند و این حداقل کاری است که می‌توان برای کسانی که جانشان را در کف اخلاص گذاشته‌اند، انجام داد. نیروهای مسلح باید خدمات درمانی خوبی دریافت کنند و امروز هم این امر تحقق پیدا کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 355313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟