تعییر موضع کامل آمریکا/ آماده از سر گیری کمک‌های مالی به پاکستان هستیم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: قصد قطع ارتباط با پاکستان یا عملیات نظامی در خاک این کشور را نداریم و آماده از سر گیری کمک‌های مالی به اسلام‌آباد هستیم.

وی افزود: بعد از سفر به کابل تمام تلاش خود را برای بهبود روابط افغانستان با پاکستان به کار بردم.

سالیوان تأکید کرد: برای استحکام و ثبات در منطقه آمریکا باید روبط دوجانبه با پاکستان را ادامه داده و افغانستان را نیز در این زمینه مشارکت دهد.

وی افزود: اگر پاکستان با جدیت علیه تروریست‌هایی که در داخل خاک این کشور مخفی شده‌اند وارد عمل شود واشنگتن کمک مالی به اسلام‌آباد را ادامه می‌دهد.

جان سالیوان اظهار داشت: پاکستان باید اعتماد آمریکا را جلب کند تا جایی که نظر مقامات واشنگتن درباره این کشور تغییر کرده و همکاری با اسلام‌آباد ادامه پیدا کند.

جان سالیوان هفته گذشته برای بررسی اوضاع بعد از انفجار‌های کابل به افغانستان سفر کرد و بلافاصله بعد از مذاکره وی با مقامات افغانستانی هیأت سیاسی پاکستان وارد این کشور شد.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ Trump در نخستین پیام توئیتری خود در سال ۲۰۱۸ میلادی از قطع کمک‌های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی ۱۵ سال گذشته ۳۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 355304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟