سران سه قوه لبنان بر مقابله با تهدیدات اسرائیل توافق کردند

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از سایت شبکه المیادین، کاخ بعبدا امروز شاهد نشست سه‌جانبه میان میشل عون، رئیس‌جمهوری، سعد حریری نخست‌وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان بود.

سعد حریری پس از اتمام این نشست سه‌جانبه تاکید کرد: فضای این نشست و نتایج آن مثبت بود، تمام مرحله سابق تشریح شد و طی ماه‌های آینده شاهد همکاری میان همه به خاطر مصلحت لبنان خواهید بود.

وی در ادامه افزود: این نشست مفید و ثمربخش بود و ما به همکاری دولت، پارلمان و کنفرانس‌ها تمرکز کردیم و تمام امور مورد اختلاف حل شدند.

منابع اعلام کردند که این نشست یک ساعت و ربع به طول انجامید و طی آن به بررسی تهدیدات اخیر اسرائیل برای لبنان به ویژه تهدید آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیروت پس از استخراج نفت و گاز از بلوک ۹ در آب‌های منطقه‌ای لبنان و هشدار آن به شرکت‌های روسیه، فرانسه و ایتالیا نسبت به عدم انعقاد قرارداد با لبنان پرداختند.

در بیانیه منتشر شده آمده است، تهدیدات اسرائیل علیه حاکمیت لبنان باید از بین برود و آنها توافق کردند در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای ممانعت از تلاش اسرائیل برای احداث دیوار بتنی در مرزهای لبنان تلاش کنند.

آنها گفتند، تهدیدات اسرائیل نقض قطعنامه ۱۷۰۱ و تهدید مستقیم ثبات منطقه است.

در همین راستا، لبنان به طرف اسرائیلی ابلاغ کرده که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) با این تهدیدات و همچنین ایجاد دیوار بتنی در مرزهای جنوبی با فلسطین اشغالی به ویژه در نقاط داخل خط آبی که سازمان ملل آن را ترسیم کرده، مخالف است.

در زمینه داخلی نیز این دیدار سه‌جانبه شاهد گشایش‌هایی در خصوص بحران سیاسی اخیر بود.

آنها توافق کردند، از طریق موسسات قانونی طبق قانون Law اساسی و قوانین لازم الاجرا مشکلات داخلی را حل کنند و بر لزوم تعهد به منشور آشتی ملی در راستای حفظ وحدت ملی و ثبات کشور تاکید کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 355165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟