کارشناس روس: ایران استقلال خود را مدیون انقلاب اسلامی است

ولادیمیر زاخاروف روز دوشنبه اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مشکل اصلی ایران پیروی از سیاست های آمریکا و حرکت در مسیر منافع این کشور بود و واشنگتن تصمیمات خود را بر تهران تحمیل می کرد.

زاخاروف گفت: اما امروز ایران قدرت بزرگ منطقه ای شده و اقتدار آن به قدری افزایش یافته است که مانع از اجرای سیاست ها و نقشه های شوم آمریکا در منطقه خاورمیانه می شود که بسیاری از این تصمیم ها علیه ملت های منطقه است.

وی ادامه داد: اگر امروز ایران تحت فشار قرار می گیرد بخاطر همین اقدامات و سیاست های مستقل است.

کارشناس ارشد روس خاطرنشان کرد:امروز زیربنای جمهوری اسلامی ایران رااستقلال وعدم وابستگی تشکیل می دهدکه با پیروی از امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی بنا شده است.

وی یادآوری کرد: در این شکل حکومتی، دولت ایران اجازه وابستگی به هیچ کشوری را نمی دهد و سیاست های خود را با توجه به منافع ملی طراحی و اجرا می کند و مشکلاتی نیز که پدید می آید با تکیه بر نیروهای داخلی ایران حل و فصل و برطرف می شود.

رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه گفت: ایران این نظام حکومتی را بر اساس اصول دین اسلام پایه ریزی کرده و به دنیا نشان داد که با تکیه بر مذهب می توان کشور را مدیریت و به پیشرفت های مورد نظر نیز دست یافت.

کارشناس روس که تحقیقات گسترده ای درباره ایران کرده و مقالاتش در این مورد در رسانه های مختلف روسیه منتشر شده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به مردم ایران نیروی ایستادن بر پای خود و حرکت به جلو داد و این خودباوری ملی نتیجه تلاش های رهبری این کشور است.

زاخاروف افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری فکر می کردند که اگر کشوری می خواهد در مسیر پیشرفت حرکت کند باید به یکی از قدرت های بزرگ که در آن زمان آمریکا یا شوروی بود وابسته باشد.

وی ادامه داد: طرز فکر غالب در آن زمان این بود که هر کشوری که موافقت و رضایت خاطر یکی از ابرقدرت ها را جلب کند می تواند پیشرفت و ترقی کند و در غیراین صورت در مسیر قهقرایی حرکت می کند.

کارشناس روس تاکید کرد: اما رهبر انقلاب اسلامی این نظریه غالب را در عصر خود باطل و اثبات کرد برای پیشرفت واقعی ملت نیازی به وابستگی آن به قدرت های بزرگ وجود ندارد.

زاخاروف گفت: امام خمینی (ره) که یک مصلح و رهبر اسلامی بود نمی توانست چنین وضعیتی را برای مسلمانان جایز بداند، بنابراین به مقابله با تلاش های آمریکا برخاست و اقدامات وی و مبارزاتش به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران منجر شد.

کارشناس روس خاطرنشان کرد: اقدامات ضدبشری آمریکا در کشورهایی همچون ویتنام، عراق و افغانستان در دهه های گذشته نشان داد که دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در مورد آمریکا کاملا درست است.

کارشناس روس در پایان گفت: رویارویی ایران و آمریکا مقابله دو کشور نیست و بسیاری آن را به اشتباه چنین تصور می کنند.

وی افزود: ایران در واقع نظام سلطه آمریکا را نمی پذیرد و به کشورهای دیگر راه استقلال Esteghlal و ایستادگی بر روی پای خود و نترسیدن از تهدیدها و توپ و تشرهای واشنگتن را می آموزد و با اشاره به شکست های سیاست های کاخ سفید در سوریه و عراق، به کشورهای دیگر می آموزد که نباید فریب قدرت نمایی آمریکا را بخورند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟