به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه هیل، تاد هریسون، یک کارشناس بودجه دفاعی در مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی آمریکا گفت: مجموع این بودجه 716 میلیارد دلاری به این معنی است که آنها خود را در مسیر یک تقویت بزرگ قدرت ارتش قرار داده‌اند.

او تصریح کرد: این اقدام احتیاطی هدفش اجرای واقعی طرح‌هایی است که در گذشته راجع به آنها صحبت شده بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با این وعده به ریاست جمهوری رسید که اقدام به بازسازی یک ارتش بسیار ضعیف شده کرد و از جمله وعده‌های انتخاباتی او این بود که نیروی دریایی را به حدی تقویت کند که قوای آن از 274 کشتی به 350 کشتی رسیده و در عین حال 60 هزار سرباز جدید به نیروی زمینی اضافه شود و نیروی هوایی دست‌کم 100 فروند هواپیمای جنگی دیگر دریافت کنند.

او برای سال مالی 2018 بودجه 668 میلیارد دلاری درخواست کرد که تنها سه درصد بیشتر از چیزی بود که در دولت اوباما برنامه ریزی شد و در آن بودجه‌ای برای کشتی‌های بیشتر و سربازان جدید در نظر گرفته نشده و هشت هواپیما نیز از تعداد درنظر گرفته شده کمتر بود.

کنگره در عین حال با ترامپ Trump همچنان بر سر بودجه‌ درگیر است به این معنی که هنوز پولی برای سال مالی 2018 به منظور تقویت ارتش اختصاص نداده است.

انتظار می‌رود که در تاریخ 12 فوریه دولت ترامپ برنامه بودجه را برای سال مالی 2019 منتشر کند.

جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع آمریکا خطاب به قانونگذاران جمهوری‌خواه تایید کرد که دولت 716 میلیارد دلار بودجه دفاعی برای سال 2019 تقاضا خواهد کرد.

ماتیس به خبرنگاران در پنتاگون گفت که از درخواست این رقم بسیار خرسند است و این پول قرار است صرف امور آمادگی نظامی و همچنین مدرنیزه کردن قوای هسته‌ای شود.

با این حال هنوز مشخص نشده که رقم 716 میلیارد دلار صرف خرید چه چیزهایی خواهد شد و چطور میان بخش‌های اساسی پنتاگون تقسیم خواهد شد.

بلومبرگ گزارش داده که از این مقدار 597 میلیارد دلار مربوط به بودجه اساسی پنتاگون خواهد بود.

هریسون گفت: این بودجه 716 میلیارد دلاری برای اجرای راهبرد دفاع ملی که ماتیس در ماه گذشته میلادی اعلام کرد، صرف خواهد شد. براساس این راهبرد آمریکا قرار است دوباره به رقابت "ابرقدرتی" با رقیبانش شامل روسیه و چین بازگردد.

با وجود اینکه رقبا اصلی‌ترین نگرانی هستند اما ارتش همچنان مجبور خواهد بود از خود در برابر تروریسم محافظت کرده و دست به اقداماتی علیه دولت‌های دشمن آمریکا مثل ایران و کره شمالی بزند.

هریسون خاطر نشان کرد: به عبارت دیگر همین راهبرد جدید است که می‌طلبد ارتش اقداماتی بیشتر از آنچه که در حال حاضر انجام می‌دهد، اتخاذ کند و به این ترتیب مطابق با آن بودجه نیز افزایش می‌یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟