اردوغان: به خاک سوریه طمع نداریم

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از روسیه الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه عصر روز گذشته –شنبه- در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه با اشاره به عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه با نام «شاخه زیتون» تاکید کرد که آنکارا به سرزمین‌های کشورهای دیگر طمع ندارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی به ماکرون اطمینان داد و تاکید کرد که هدف از عملیات نظامی آنکارا در منطقه عفرین سوریه «پاک‌سازی این منطقه از عناصر تروریست Terrorist است.»

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین ماکرون را در جریان اطلاعات عملیات شاخه زیتون و حملاتی که کردهای مسلح علیه مناطق «هاتای» و «کلیس» در جنوب ترکیه انجام داده‌اند، قرار داد.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی بر تداوم رایزنی‌ها درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و عملیات سیاسی در سوریه و نتایج نشست «گفت‌وگوهای سوریه» که اخیرا در سوچی روسیه برگزار شد، توافق کردند.

کاخ الیزه نیز با صدور بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد که روسای‌جمهوری ترکیه و فرانسه بر کار روی نقشه راه دیپلماسی در سوریه طی چند هفته آینده به توافق رسیدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 353969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟