سیستم مدیریتی کشور بازطراحی شود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سید احسن علوی در این باره اظهار کرد: در حالیکه در کشورهای توسعه یافته قوانین و آیین نامه‌ها «مقدس» است و همه مسئولان و شهروندان پایبند قوانین هستند و با تخطی کنندگان برخوردهای سخت می‌شود در ایران «ابهام» و «عدم شفافیت» فضیلت است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تصمیمات در ایران قائم به شخص است. چون سیستم درستی نداریم در نتیجه تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی ها شخصی می‌شود. بدین ترتیب سرمایه‌های ملی نابود می‌شود اما در کشورهای توسعه یافته به دلیل نهادینه شدن نظام واحد مدیریتی امکان تخطی از قوانین به هیچ وجه وجود ندارد. در این کشورها هر کس رئیس‌جمهور شود، فرقی ندارد، سیستم کار خودش را انجام می دهد.

وی در پیشنهادی خواستار بازطراحی سیستم مدیریتی کشور شد و افزود: باید سیستم مدیریتی کشور باز طراحی شود منتها این بار انواع مفاسد اقتصادی و اداری، قاچاق، دروغ، کلاهبرداری و منفعت طلبی شخصی باید زدوده شود. البته انجام این کار خیلی سخت است.

علوی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه هم باید تابع سیستم مدیریتی کشور باشد، گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که قوا هم با یکدیگر تعارض دارند و الا قوه قضائیه راحت تر از هر دو قوه دیگر می تواند از واکنش‌های دیرهنگام مقامات به اتفاقات کشور پیشگیری کند.

وی تاکید کرد: نباید برای قوه قضائیه مهم باشد که چه شخصیتی در چه جایگاهی مرتکب خلاف قانون Law شده باید منافع فردی و جریانی کنار گذاشته شود و همه مسئولان برای منافع ملی تلاش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 353103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟