صنایع دریایی با تکیه بر توان بومی تولید می شوند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ، امیر دریادار امیر رستگاری در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی جامع دریایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستم های ناوبری، سامانه های کمک ناوبری و انواع الکترو موتورها و انواع کمپرسورها در داخل توسط صنعتگران چیره دست تولید می شود و کشور ما به توانمندی طراحی و تولید پلتفرم های دریایی نیز رسیده است و فکر می کنم اگر بهره برداران ما به صنعتگران داخلی اعتماد کنند، اینها قادر خواهند بود انواع شناورهای به روز را در بازه زمانی تعیین شده طراحی و تولید کنند.

وی افزود : کشور در حوزه صنایع دریایی دارای توانمندی های بسیار خوبی است و شرکت های دانش بنیان بسیار خوبی را داریم که همگام با مرزهای دانش روز حرکت می کنند و تولیدات آنها شایستگی رقابت با تجهیزات روز دنیا را دارد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به موقعیت ممتاز سرزمینی ایران در منطقه، اظهار کرد: ما در خلیج فارس ، تنگه هرمز، دریایی عمان و شمال اقیانوس هند قرار داریم و این پدیده ژئواستراتژیک می تواند در حوزه توسعه صنایع دریایی کمک قابل توجهی داشته باشد و می توانیم از این موقعیت در حوزه حمل ونقل ریلی و دریایی به عنوان یک کریدور شمال به حنوب و شرق به غرب نقش نهایت بهره را ببریم که می تواند مولد ثروت و اشتغال برای کشور باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا جهت بهره برداری اقتصادی در حوزه اقیانوسی دارای برنامه و استراتژی هستند و ما نیز با توجه به موقعیت و ظرفیت هایی که در این حوزه داریم می توانیم از این فرصت بهره لازم را ببریم.

امیر رستگاری در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدید به تحریم برخی کشورهای فرامنطقه ای گفت: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که تحریم ایران در حوزه نظامی کاملا بی اثر بوده است. صنایع دریایی امروز در حوزه دریایی تمام نیازهای دریایی نیروهای مقتدر کشور اعم از نیروی دریایی ارتش و سپاه و نیروی انتظامی را در داخل تامین می کنیم، و در این حوزه انواع ناوشکن، انواع ناو و ناوچه های موشک انداز را در داخل تولید می کنیم.

وی ادامه داد: بنظر من مسائل مطرح شده از سوی برخی کشورها یک مقدار بازی سیاسی است و دشمن می داند که ایران همواره در منطقه عامل صلح بوده و در دویست سال گذشته به هیچ کشوری تجاوز Rape نکرده است. ایران بر یک همکاری مشترک منطقه ای جهت ایجاد صلح پایدار تاکید داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 350654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟