به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه ، وحید میرحسینی با بیان اینکه تاکنون در دو مرحله کارکنان اداری دستگاه قضایی در کل کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در مرحله اول به غیر از کارکنان ستادی قوه قضائیه، سایر کارمندان اداری در کل کشور مورد ارزیابی و بازرسی قرار گرفتند. در مرحله دوم بازرسی‌ها مدیران دفاتر شعب قضایی کل کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

میر حسینی افزود : با تاکیدات معاون منابع انسانی قوه قضاییه مبنی بر ضرورت انجام بازرسی از کارکنان اداری، سومین دوره بازرسی‌های دادگستری‌های سراسر کشور در حال انجام است.

وی افزود: در مرحله سوم جامعه هدف ما کارکنان شعب قضایی دادگستری‌ها هستند و سایر عوامل شعب و دیگر کارکنان دادگستری مانند منشی، دادورز، مسئول بایگانی، متصدی امور دفتری و ... بازرسی می‌شوند و این بازرسی‌ها توسط ۵۰۶ بازرس ‌آشنا به کار و توانمند با ابلاغ رسمی و در قالب ۱۶۸ هیئت بازرسی به صورت رسمی و میدانی انجام گرفته است.

میرحسینی خاطرنشان کرد: با ابلاغ اجرای بازرسی‌ها، اجرای بازرسی‌ها از اواخر مهرماه کلید خورد و این بازرسی‌ها ظرف پنج ماه تا اسفند ماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مولفه‌های مد نظر برای بازرسی، اجرای دستورات در زمان مناسب، عدم وجود کار معوقه،‌ اخطاریه‌ها و احضاریه‌ها،‌ نحوه ابلاغ و صحت ابلاغ،‌ ثبت یا عدم ثبت لوایح و ... است، گفت: روش کار ما در این بازرسی‌ها بدین صورت است که از کارکنان شعب قضایی دادگستری‌ها حداقل ۵ پرونده را به طور اتفاقی خارج کرده و مورد بازرسی می‌دهیم و اگر معایبی وجود داشته باشد، معایب را صورت‌جلسه می‌‌کنیم.

میرحسنی افزود: قطعاً از کسانی که عملکرد مناسبی داشته‌اند و در گزارش بازرسی‌ها نام آنها قید شده است، قدردانی و تشویق می‌شوند. کارکنانی که در کارشان کم و کاستی و ضعف دارند نامشان توسط بازرسان در شعبه صورت جلسه می‌‎شود و کارکنانی که ممکن است در واقع ناهنجاری یا اشتباهاتی داشته باشند و کوتاهی کنند با معرفی به تخلفات اداری و سایر تصمیمات اداری قطعاً اقدام و برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 349760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟