برگزاری نشست شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سید رحیم ابوالحسنی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی،‌ اظهار کرد: بر اساس یکی از مواد اساسنامه حزب، دبیرکل می‌تواند بخشی از وظایف خود را به قائم مقام یا برخی اعضای حزب محول کند. دبیرکل نیز بر همین اساس یک ماه پیش طی حکمی الیاس حضرتی را مسئول شورای اجرایی حزب انتخاب و چندین نفر را نیز عضو این شورا کرد.

وی در ادامه افزود: اولین جلسه شورای مرکزی حزب در این چند مدت را حضرتی دیروز برگزار کرد زیرا حدود 9 ماه بود به علت برخی مشکلات حزب، این جلسات برگزار نمی‌شد. دیروز جلسه خیلی خوبی برگزار شد و اکثریت اعضای شورای مرکزی نیز در این جلسه حاضر بودند.

این فعال سیاسی درباره مصوبات این جلسه، خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه حزب باید جلسه شورای مرکزی ماهانه تشکیل شود. در این جلسه تاکید شد که این جلسات باید به صورت منظم و ماهانه برگزار شود. همچنین تاکید شد دفاتر و کمیته‌ها کار خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند. البته دفاتر حزب از جمله دفتر سیاسی همیشه فعال بوده و هیچگاه فعالیت‌شان متوقف نشده بود اما کمیته‌ها کمتر فعال بودند و تاکید شد که فعالیت آنها بیشتر شود. همچنین مصوبه دیگر این بود که تصمیمات در درون شورای مرکزی اتخاذ شود و از تصمیمات فردی و غیرمصوب پرهیز شود.

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش که آیا رسول منتجب‌نیا نیز در این جلسه حضور داشت؟ گفت: منتجب‌نیا به علت مسافرت در این جلسه حاضر نبود. منتجب نیا برای سومین بار از سمت خود استعفا داده بود اما دبیرکل این استعفا را نپذیرفته است البته قائم مقام جزء ارکان حزب نیست که اگر نباشد فعالیت حزب دچار اختلال شود.

ابوالحسنی همچنین درباره اقدامات اعتماد ملی برای تطابق شرایط خود با قانون Law جدید فعالیت احزاب، خاطرنشان کرد: ما در این زمینه مشکل خاصی نداریم. حزب در 16 استان دفتر دارد و جلسات حزب نیز به صورت منظم برگزار می‌شود. ما اگر سرشماری کنیم بیش از هزار عضو در سراسر کشور داریم در حالیکه در قانون جدید احزاب تصریح شده است که حزب حداقل 300 عضو داشته باشد. دفتر سیاسی، شورای مرکزی و سایر ارکان حزب فعالیت خود را دارند و ما گزارش فعالیت‌های خود را به وزارت کشور ارائه خواهیم کرد. مشکلی بابت تطابق با قانون جدید احزاب نداریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 348992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟