به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان پس از آنکه دونالد ترامپ Trump رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب گفت که اگر نقاط ضعف توافق هسته‌ای اصلاح نشود از آن خارج خواهد شد، گفت: آلمان با انگلیس و فرانسه درباره چگونگی پیشبرد اجرای توافق هسته‌ای با ایران رایزنی خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما به مشورت با متحدان اروپایی‌مان برای یافتن راهی مشترک رو به جلو ادامه می‌دهیم. دولت فدرال به اجرای کامل توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

اتحادیه اروپا نیز پس از اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای تمدید تعلیق تحریم‌های ایران و مواضع جدیدش، بر تعهد خود به ادامه اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) تاکید و اعلام کرد که با اعضای اتحادیه برای ارزیابی مشترک بیانیه آمریکا و پیامدهای آن هماهنگی خواهد کرد.

در بیانیه جمعه شب اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا بیانیه دونالد، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران (برجام) را مورد توجه قرار می‌دهد.

همچنین در این بیانیه آمده است: به عنوان گام اول، با سه کشور اروپایی امضا کننده برجام (فرانسه، آلمان و انگلیس) و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ارزیابی مشترک این بیانیه و پیامدهای آن، هماهنگی خواهیم کرد.

در پایان بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: ما همچنان به ادامه اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک متعهد هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 346731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟