توسعه روابط با جمهوری آذربایجان سیاست راهبردی ایران است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حسینعلی امیری در حاشیه سفر به اردبیل در این باره اظهار کرد: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید توسعه روابط با کشورهای همسایه است که در این بین تقویت روابط با جمهوری آذربایجان از یک برجستگی و شرایط ویژه و خاص برخوردار است.

وی به نشست‌های متعدد روسای جمهور ایران و آذربایجان برای تقویت و توسعه روابط همه‌جانبه دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دولت بارها اعلام کرده است که بدون هیچ محدودیتی به توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری و حتی فرهنگی بین دو منطقه علاقمند بوده و در سال‌های اخیر به سرعت شاهد توسعه و تقویت این روابط بودیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: علاقمندی هر دو کشور به توانمندی این روابط کمک کرده و امیدواریم بین دو کشور بدون دخالت دیگران براساس مشترکاتی که وجود دارد زمینه تقویت ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم آید.

امیری ضرورت تکمیل راه‌آهن ایران با آذربایجان را از طریق گمرک آستارا و بیله‌سوار یادآور شد و افزود: شخص رئیس جمهور بارها به وزیر راه و شهرسازی تاکید کردند که باید از نظر ریلی دو کشور به هم متصل شده و از این طریق براساس منافع مشترک دو کشور توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی بر محور خط ریلی شکل گیرد.

وی گفت: امیدواریم راه‌آهن اردبیل- میانه و اتصال آن به شمال این استان و پیوند با خط ریلی جمهوری آذربایجان را شاهد باشیم تا یک فضای تعاملی و تبادلی خوبی را با کشور همسایه شاهد باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد لایحه دولت برای راه‌اندازی 8 منطقه آزاد تجاری در کشور اضافه کرد: این لایحه هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی نهایی است و امیدواریم با طرح این لایحه در صحن علنی مجلس با کمک نمایندگان استان شاهد تصویب نهایی این لایحه باشیم تا اردبیل نیز به جمع مناطق آزاد کشور بپیوندد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 345181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟