هیچ کشوری نمی تواند با ناامن کردن کشور دیگری امنیت به ارمغان بیاورد

به گزارش رکنا به نقل از ستاد کنفرانس امنیتی تهران ، دومین کنفرانس امنیتی تهران با عنوان «امنیت منطقه ای در غرب آسیا؛ چالش و روند های نوظهور» از صبح امروز - دوشنبه ۱۸ دی ماه - در سالن اجلاس سران برگزارشد.

بنابراین گزارش ،حسام الدین آشنا در پنل نخستین کنفرانس امنیتی با بیان اینکه سخنان وزیر امور خارجه در این کنفرانس امنیتی «دکترین امنیت منطقه ای ایران» است گفت: فهم ایرانیان از مهمترین مصادیق تنش در منطقه شامل چند موضوع است، اولین مسئله جنگ است، جنگ منطقه ما را بسیار فرسوده کرده است.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از دهه ۸۰ میلادی تجربه مبارزه مستمر با تروریسم را دارد، گفت: مبارزه با تروریست Terrorist های انتحاری و عقیدتی را برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران در این منطقه تجربه کرده است.

وی دخالت بیگانگان را یکی دیگر از چالش های منطقه برشمرد و ادامه داد: انبار شدن تسلیحات کشتار جمعی در این منطقه، باعث ایجاد رقابت تسلیحاتی خواهد شد که در نهایت منجر به جنگ خواهد شد.

آشنا «منطقه قوی تر» و «امنیت شبکه ای» را دو پایه اصلی دکترین منطقه‌ای ایران نام برد.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر لزوم همکاری های منطقه ای، گفت: وقتی کشوری برای مقابله با تروریسم مرزهای خود را کنترل نکند بدیهی است که تروریسم در منطقه گسترش خواهد یافت و یا اگر کشوری در مقابله با ریز گردها کوتاهی کند باید انتظار داشته باشد که کشور دیگری سیاست های آبی غلطی را در برابر او اتخاذ کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، همکاری های زیست محیطی و سایر حوزه ها، اولویت را به همکاری های منطقه ای می دهد.

گفتنی است در این مراسم که مهمانانی از کشور های مختلف مانند افغانستان، پاکستان، عراق ، ترکیه ، لبنان، عمان، انگلیس، ایتالیا، دانمارک،تاجیکستان، سوئد، سوریه و اتریش حضور دارند، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به سخنرانی خواهند پرداخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 345154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟