آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره دستاورد‌ها و اقدامات مهم این نهاد در سال 2017، اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شکل مستمر نظارت و تایید کرد.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گزارش‌های فصلی خود به شورای حکام آژانس تایید کرد ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش عمل کرده است. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازرسی از تاسیسات در ایران ادامه داده‌اند، صد‌ها نمونه محیطی برداشته و فعالیت‌هایی را با پشتیبانی فناوری‌های پیشرفته از جمله جمع آوری اطلاعات و سامانه‌های فراوری به انجام رسانده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره با دقت تحولات در برنامه هسته‌ای جمهوری دموکراتیک خلق کره را زیر نظر داشته و آمانو، این برنامه را امسال یک موضوع مورد نگرانی جدی برشمرده است. آمانو پس از آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سوم سپتامبر در نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، از کره شمالی خواست به تعهداتش بر اساس قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟