شهردار لندن: از ترامپ استقبال نمی کنیم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، این بیانیه کتبی صادق خان، شهردار لندن پس از آن منتشر شد که شورای شهر لندن از وی پرسید که این شهر چگونه برای سفر رسمی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آماده می‌شود.

صادق خان گفت: به عنوان شهردار همیشه در دفاع از منافع و امنیت ساکنین لندن صحبت خواهم کرد. پیشتر از ترزا می، نخست وزیر انگلیس درخواست کردم تا پیشنهاد نسنجیده خود برای سفر رسمی ترامپ Trump به لندن را لغو کند.

وی افزود: پس از رویداد اخیر یعنی استفاده ترامپ از توئیتر برای حمایت از یک گروه افراطی و فرومایه که تنها حضور دارند تا بذر نفاق و تنفر را در کشور ما بپاشند، کاملا مشخص شد که از ترامپ در انگلیس به هیچ عنوان استقبال نخواهد شد.

علی‌رغم اختلافات آنلاین میان ترامپ و ترزا می، انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا در فوریه سال 2018 به لندن سفر و با نخست وزیر انگلیس مذاکره کند.

اقدام ماه گذشته ترامپ برای توئیت مجدد سه فیلم ضد اسلامی گروه راست افراطی "اول انگلیس" باعث خشم و عصبانیت در انگلیس شد و در پی آن بسیاری از سیاستمداران ارشد خواستار لغو سفر ترامپ به لندن شدند.

ترزا می این اقدام ترامپ را اشتباه توصیف کرد اما علی‌رغم محکومیت‌های گسترده، از لغو این سفر امتناع کرد.

صادق خان گفت: مردم انگلیس از جمله من عاشق آمریکا و آمریکایی‌ها هستند اما اظهارات اخیر ترامپ مغایر با موضع انگلیس درخصوص نژادپرستی و نفرت و انزجار است.

وی افزود: لندن مظهر بردباری، پذیرش و گوناگونی است و ترامپ بارها و بارها نشان داده که به ارزش‌هایی که برای مردم لندن حائز اهمیت است، احترام نمی‌گذارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟