تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران منتفی شد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی با 62 رأی موافق، 79 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در جلسه علنی با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران مخالفت کردند و این طرح به صورت عادی بررسی می‌شود.

حسن نوروزی درباره این طرح گفت: تشکیل وزارت ایثارگران و امور شهدا و جانبازان از آنجا که بنیاد شهید از برکات و صدقه‌های جاریه امام راحل (ره) می‌باشد و این مرکز بیش از 3 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش دارد.

وی با بیان اینکه این بنیاد اعتباری به کشور ما داده و آن را در ردیف کشورهای برتر دنیا از نظر دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت قرار داده است، ادامه داد: به منظور نهادینه کردن دفاع از امور ایثارگران و شهدا در هیئت وزیران و اعتبار بخشی ملی و جهانی، همچنین نظارت جدی مجلس به تمامی وظایف و اعمال نهاد مذکور و توجه ویژه به امور فوق‌الذکر و امور شهدا و ایثارگران و جانبازان تا رسیدن به هدف سند چشم‌انداز در افق 1404، این طرح با قید فوریت تقدیم مجلس شده است.

در ادامه جلسه مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک در مخالفت با طرح مذکور گفت: مجلس شورای اسلامی باید توجه ویژه‌ای به امور شهدا و ایثارگران داشته باشد که در برنامه ششم توسعه هم به این مسئله توجه بارزی شد.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل یک وزارتخانه جدید راهکار حل مشکلات امور بنیاد شهید نیست، ادامه داد: ما نباید با تشکیل وزارتخانه جدید تشکیلات اضافی ایجاد کنیم بلکه برای حل مشکلات امور شهدا و ایثارگران باید اصلاحات ساختاری لازم را در بنیاد شهید ایجاد کنیم.

همچنین نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات به عنوان موافق با این طرح گفت: حدود 3 میلیون نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و این افراد نارضایتی زیادی از این نهاد دارند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی یک وزارتخانه جدید به معنای توسعه نیرو و امکانات نیست، بلکه به معنای ساماندهی است، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در تمامی استان‌ها دفاتر و نیرو دارد و تشکیل وزارتخانه برای آن صرفاً به دلیل نظام‌مند شدن آن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟