زمینه ورود سربازان وظیفه به بازار کسب وکارهای دانش بنیان فراهم شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح ، سرلشکر محمد باقری و سورنا ستاری با امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک زمینه ورود سربازان وظیفه به بازار Store کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق را فراهم کردند.

در جریان این نشست دو جانبه پس از امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بر پایه توافق های صورت گرفته، طرفین برلزوم پیگیری مذاکرات در این حوزه تاکید کردند.

در این نشست سرلشکر باقری با اشاره به اینکه دوران خدمت سربازی فرصت مناسب کسب مهارت‌ها و آماده ‌سازی جوانان برای ورود به بازار کسب و کار است، افزود: در تفام‌ نامه‌ ای که با معاونت علمی وفناوری به امضا رسید بخش عمده‌ای از جوانان که دوره خدمت سربازی را می‌گذرانند، فرصتی پیدا می‌کنند تا با حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان و آشنایی با مهارت‌های بازار کسب و کار، پس از خدمت سربازی آماده اشتغال و کارآفرینی باشند.

وی با بیان اینکه درطرح«سرباز ماهر»، زمینه مناسبی برای آمادگی جوانان برای حضور در میدان اشتغال و کارآفرینی ضمن یادگیری مهارت‌های اجتماعی و دفاعی فراهم است، گفت: براساس این طرح، جوانان یک دوره دو وجهی را در خدمت سربازی پشت سر می‌گذارند و ضمن کسب توانمندی‌های دفاعی و آمادگی برای حفاظت از کشور، برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حدود ۴۰۰هزار سرباز هر ساله در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد که بالغ بر۱۰ هزار نفر از آنان، در نخستین سال این طرح تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند و با افزایش این میزان به ۲۰۰هزار نفر در سال دوم، در سال‌های آتی این تعداد به بخش عمده سربازان افزایش خواهد یافت.

در ادامه این نشست ستاری هم اظهار کرد: مهارت آموزی ظرفیت عظیم سربازان کشور می‌تواند به عنوان بستری ارزشمند زمینه‌ ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

وی با اشاره به امضای این تفام‌نامه همکاری با هدف آماده سازی جامعه جوان و سرباز برای حضور در عرصه کارآفرینی و نقش‌آفرینی در ایجاد کسب و کارهای خلاق گفت: بر اساس این تفام‌نامه، سربازان ۶ ماه تا یک سال آخر دوره خدمت وظیفه خود با حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و شرکت‌ها می‌توانند با مهارت‌آموزی و کسب مهارت‌های دانش‌بنیان در مسیر ایجاد ارزش افزوده و اشتغال گام بردارند.

رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری واقتصاد دانش بنیان، رشد فرهنگ زیست بوم کارآفرینی و نوآوری ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان درحوزه نیروهای مسلح را از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد وافزود: این تفاهم نامه تلاش می‌کند تا راه را برای نقش‌آفرینی بخش قابل توجهی از لازمه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان کشور یعنی نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده کشور که دوران خدمت سربازی را پشت سر می‌گذارند در توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری هموار کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: پیش‌تر نیز بر اساس تعامل میان این دو بخش زمینه‌ای فراهم شد تا هر ساله حدود ۲هزار نفر از استعدادهای برتر بنیاد ملی نخبگان در قالب پروژههای دفاعی خدمت سربازی خود را بگذرانند که خوشبختانه با توافق صورت گرفته بخشی از این پروژه‌ها در حوزه‌های غیر دفاعی هم منظور شد که تلاش می شود این رقم افزایش یابد.

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد مشترک نیروهای مسلح، زمینه ورود شاغلین دوره خدمت وظیفه عمومی به بازار کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق و نقش‌آفرینی آنان در عرصه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری فراهم می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟