روند خروج نظامیان روسیه از سوریه آغاز شد

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: گردان پلیس Police نظامی متعلق به منطقه نظامی جنوبی روسیه که در جمهوری عربی سوریه مستقر شده بود با دو هواپیمای نظامی وارد فرودگاه شهر ماخاچ‌قلعه (مرکز جمهوری داغستان روسیه) شدند.

تلویزیون رسمی روسیه نیز تصاویری را از خروج این سربازان از هواپیماهایشان در این فرودگاه نشان میداد.

ارتش این کشور در عین حال تصریح ساخته که خدمه بمب افکنهای Tu-22M3 روسیه نیز از سوریه وارد فرودگاه نظامی اوستیای شمالی شده و قرار است از آنجا به پایگاه های دائمی خود بازگردند.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کرملین نیز امروز(سه شنبه) گفت، دیگر نیازی به استقرار وسیع قوای نظامی روس در سوریه نیست.

رئیس جمهور روسیه دستور به آغاز عقب نشینی "بخش چشمگیری" از نیروهای نظامی این کشور از مناطق عملیاتی سوریه در روز دوشنبه را داده و اعلام کرد، عمده ماموریت آنها به سرانجام رسیده است. اگرچه ولادیمیر پوتین دستور به بازگشت بخش زیادی از نیروهای نظامی روسیه از سوریه به سبب تکمیل عمده ماموریت آنها را داد اما مشخص نکرده که این میزان چقدر خواهد بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اعلام این که اکنون دیگر نیاز نیست نیروهای نظامی روس در سطح گسترده در سوریه مستقر شوند، تصریح کرد، روسیه با این حال در صورت لزوم دست به حملات هوایی هدفمند علیه تروریست‌ها در سوریه خواهد زد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 336416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟