به گزارش گروه رکنا، اسناد دادگاه نشان می‌دهد مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا، برای اعلام جرم Crimeعلیه وی با قاضی Judge دیگری روبرو خواهد شد.
پس از آن‌که «رودولف کنترراس»، قاضی پیشین این پرونده که در روزهای گذشته فلین در مقابل وی به گناهکار بودن خود اعتراف کرد، خود را برای رسیدگی به پرونده فلین سلب صلاحیت کرد، قاضی دیگری به نام «امت سالیوان» برای این پرونده انتخاب شد.
یک سخنگوی دادگاه در مصاحبه با پولیتیکو تایید کرد علت تغییر قاضی در این پرونده، سلب صلاحیت قاضی نخست بوده است. با این‌ حال، وی گفت دادگاه به طور معمول دلیل سلب صلاحیت قضات را اعلام نمی‌کند.
سالیوان از جانب بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا و کنترراس از جانب باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور، به عنوان قاضی فدرال انتخاب شده اند.
فلین روز جمعه به اتهام سوگند دروغ اعتراف کرد. دادستان‌ها در تیم رابرت مولر، مشاور ویژه تحقیقات درباره ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه این اتهامات را علیه فلین اعلام کرده اند.
فلین که پس از 24 ساعت فعالیت رسمی در سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سمت خود برکنار شد، در دادگاه اعتراف کرد به ماموران پلیس Police فدرال آمریکا درباره تعامل‌های خود با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا، در دوران انتقال قدرت به ترامپ دروغ گفته است. وی همچنین اعتراف کرد درباره لابی‌گری‌های خود در ارتباط با ترکیه نیز به وزارت دادگستری آمریکا دروغ گفته است.
فلین که پذیرفته است با تیم مولر همکاری کند، تاکنون به مجازاتی محکوم نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 334829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟