اعتراض جالب مردم ایالت یوتای آمریکا به سفر ترامپ+ تصاویر

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از نشریه هیل، یک روز مانده به سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ایالت یوتا، بیش از صد نفر از مردم این ایالت به ورود وی اعتراض کردند. 113 معترض به ورود دونالد ترامپ Trump به ایالت یوتا با لباسهای سفید بر روی چمن های ساختمان «کاپیتول ایالت یوتا» دراز کشیدند تا این پیام را برای رئیس‌جمهورشان بفرستند: «به خانه ات برگرد ترامپ».

آنها همچنین با دراز کشیدن روی چمن ها، جمله «ترامپ بی ارزش» را نیز به تصویر کشیدند.

001

00

 

یکی از افرادی که در این اعتراض نمادین شرکت کرد، گفت: ما کسی را نداریم که صدایمان را منعکس کند. درست است؟ مشکل ما اینجاست. زمانی که ما هیچ راهی نداشته باشیم از این روش استفاده می کنیم تا شاید صدای ما شنیده شود.

ترامپ قصد دارد بخش هایی از دو منطقه حفاظت شده در ایالت یوتا را از حفاظت خارج کند. اورین هیچ، سناتور ایالت یوتا در سنای آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که ترامپ در یک تماس تلفنی با وی این مسئله را بیان کرده است. راین زینکی، وزیر کشور آمریکا نخستین بار کاهش بخش های محافظت شده یوتا را به منظور ایجاد زمین هایی برای حفاری های نفتی و معدن کاری به رئیس جمهور پیشنهاد کرده بود.

او قرار است امروز (دوشنبه) برای اعلام جزئیات برنامه خود برای کاهش دو منطقه محافظت شده «بیرز ایرز» و «گراند استیرکیس اسکالانت» به یوتا سفر کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا سال گذشته در هفته های آخر حضورش در کاخ سفید، زمین 1.35 میلیون هکتاری «بیرز ایرز» را به مناطق محافظت شده آمریکا اضافه کرد. این منطقه شامل صخره های سنگی، خانه های قدیمی و بخشهایی است که برای سرخپوستان مقدس است.

با وجود اینکه رؤسای جمهوری آمریکا می توانند مناطق حفاظت شده ای را اضافه کنند، تاکنون هیچ رئیس جمهوری منطقه حفاظت شده را خارج نکرده است. اگر ترامپ این کار را انجام دهد، نخستین رئیس جمهوری خواهد بود که از وسعت یک منطقه حفاظت شده کاسته است.

پیش از این دانشمندان زیادی درباره تصمیم ترامپ برای کاهش منطقه حفاظت شده ابراز نگرانی کرده و گفته اند که این اقدام و آغاز عملیات حفاری در آن می تواند در روند فعالیت باستان شناسان برای یافتن آثار باستانی و فسیل مشکلاتی را ایجاد کند.

ترامپ تاکنون بسیاری از میراث دوره باراک اوباما را نابود کرده است. وی تاکنون قانون Law بهداشتی اوباماکر را لغو کرده و توافق هسته ای ایران را هم تأیید نکرده است. او حتی به نام رشته کوهی که باراک اوباما تغییر داده بود هم رحم نکرد و قصد داشت نام آن را هم تغییر دهد!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 333799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟