ترامپ چین را به دلیل ناتوانی در اعمال نفوذ بر کره شمالی سرزنش کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پیامی در صفحه کاربری خود نوشت تلاش‌های چین برای اعمال نفوذ در سیاست کره شمالی از طریق مذاکرات، با شکست روبرو شده است. او خاطر نشان کرد سفر فرستاده چینی به پیونگ یانگ نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «به نظر می‌رسد فرستاده چینی که به تازگی از کره شمالی بازگشته است، تاثیری بر مرد موشکی کوچک نداشته است.»

پیش از این، پکن سونگ تائو، رئیس بخش ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین را به عنوان نماینده ویژه و برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۶ میلادی به پیونگ یانگ فرستاده بود.

ترامپ در ادامه پیام توییتری خود با اشاره به کره شمالی نوشت: «باور اینکه مردم و ارتش این کشور در چنین شرایط سختی قرار گرفته‌اند، دشوار است. روسیه و چین آزمایش موشکی را محکوم کردند.»

پیش از این، ترامپ Trump تصمیم چین مبنی بر فرستادن نماینده ویژه به کره شمالی را ستوده و آن را «اقدامی بزرگ» معرفی کرده بود. او همچنین از همتای چینی خود، شی جین پینگ، درخواست کرده بود برای حل بحران کره شمالی به سرعت اقدام کند و هشدار داده بود: «فرصت به سرعت در حال پایان است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

توییت ترامپ

کدخبر: 332739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟