هرگز درباره توان دفاعی و موشکی مذاکره نمی‌کنیم

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سردار حسین سلامی در برنامه نگاه یک ، در خصوص پیدایش مفهومی به نام داعش ISIS یا گروه‌های تکفیری گفت: از سال 2010 که ابوبکر بغدادی هدایت گروه داعش را به‌عهده گرفت توانست موصل را تصرف کند و بخش‌هایی از سرزمین عراق را تحت تأثیر قرار دهد و چون بین مرزهای سوریه و عراق مرزها باز بود آمریکایی‌ها یک جغرافیای بدون مرزی را در عراق و سوریه تشکیل دادند.

وی با توجه به جدی بودن خطر داعش خاطرنشان کرد: داعشی‌ها غیر از خودشان برای هیچ کسی هویتی قائل نبودند و اگر سقوط Fall شهرها توسط داعش ادامه می‌یافت یک فاجعه عظیم انسانی در جهان اسلام و فراتر از آن اتفاق می‌افتاد، چرا که اینها به‌خاطر خاصیت ارعابی که داشتند به قابلیت فتح بدون جنگ رسیده بودند.

سردار سلامی همچنین گفت: این‌ها تا 40، 50کیلومتری مرزهای ما آمدند ولی به‌سرعت دور شدند و نتوانستند کنار مرزهای ما پایگاه‌های مستحکمی را ایجاد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این‌که بسیج جهانی اسلامی در این ماجرا شکل گرفت، اظهار داشت: آن چیزی که اتفاق افتاد این بود که تفکر اعتقاد و باور بسیجی از این سرزمین به سایر سرزمین‌ها انتقال پیدا کرد و ایثار، فداکاری و حس فدا شدن یکی برای همه و همه برای یکی رواج یافت.

وی تاکید کرد: ایرانی‌ها صرفا برای تامین امنیت ملی ایران به سوریه نمی‌رود بلکه امنیت سوریه و لبنان را هم تامین می‌کنند و دشمنان اسلام‌ را نیز ناکام می‌گذارند.

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به اقدام سعودی‌ها در لبنان و به گروگان hostage گرفتن نخست وزیر آن کشور، گفت: در ادبیات ما این کار یک تلاش مذبوحانه است و منطق سعودی نیز نه بر منطق عربیت است و نه اسلامیت است، بلکه عطش قدرت‌طلبی بر آنان حاکم شده است که در حال حاضر هم در باتلاق یمن گیر کرده‌اند و در کنار آمریکایی‌ها مدتی است که به شکست خوردن عادت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شلیک موشک از یمن به ریاض یک پیام‌ راهبردی دارد، گفت: در پاسخ ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه موشک‌های یمنی شلیک شده به ریاض، را ما به آنان داده‌ایم باید گفت یمن که در محاصره صد در صدی است. ما چگونه به آنها موشک داده‌ایم؟ اگر آنها اینقدر عرضه ندارند که ایران بتواند به یمن موشک برساند، ما حرفی نداریم ولی ما به آنها موشک نداده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به تلاش غربی‌ها برای ایجاد محدودیت در توان موشکی ایران گفت: امریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی علاقه زیادی دارند که ما از قدرتی که برای دشمنان فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای ویرانگر است، خلع سلاح شویم ولی ما هرگز درباره قدرتی که باعث اقتدارمان است مذاکره نمی‌کنیم چون در این صورت شکست خورده‌ایم و به کشورهای اروپایی می‌گوییم که اگر تا امروز برد موشک‌هایمان را تا دوهزار کیلومتر نگه داشته‌ایم و فعلا افزایش نداده‌ایم، بدلیل نداشتن فناوری نیست زیرا از نظر فناوری هیچ محدودیتی برای برد موشک هایمان نداریم. اما چون هر عمل ما یک منطق راهبردی دارد، تا جایی که تهدید باشد، برد موشک‌های ما تا آنجاست.

وی تاکید کرد: اگر اروپایی ها بخواهند وارد حریم موشک‌های ما بشوند شاید این محدودیت برد را برداریم، چرا که تا الان احساس می‌کردیم اروپا تهدید ما نیست و برد موشک هایمان را تا اروپا افزایش ندادیم، ولی اگر اروپا بخواهد تهدید شود، برد موشک‌ها افزایش می‌یابد. ما مراعات می کنیم. آنها هم رعایت کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 331477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟