اردوغان: منطقه از وجود داعش پاکسازی شده است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پس از بازگشت از اجلاس سه جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه در سوچی به خبرنگاران گفت روسیه نگرانی‌های آنکارا را در خصوص کرد‌های سوریه، که ترکیه آن‌ها را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان می‌داند، درک می‌کند.
او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «هابر ترک» با بیان این مطلب اعلام کرد: ما به روشنی نگرانی‌ها و مواضع خود را در این خصوص توضیح دادیم و ولادیمیر پوتین در نگرانی‌ها در این باره سهیم بود، ولی گویا آمریکا و (به اصطلاح) ائتلاف ضد تروریسم چنین رویکردی در این زمینه ندارند.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد ممکن است با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تلفنی تماس بگیرد و شخصا از وی درباره علت تداوم اقدام آمریکا به ارسال سلاح برای کرد‌های سوریه سوال کند. اردوغان گفت: «چرا و به کجا آن‌ها هنوز سلاح می‌فرستند؟ آمریکایی‌ها همواره می‌گویند شبه‌نظامیان داعش ISIS هنوز در منطقه هستند، ولی این منطقه هم اکنون از وجود عناصر داعش پاکسازی شده است.»‌
مقامات ترکیه معتقدند مبارزه با داعش تنها بهانه‌ای برای ارسال سلاح برای نیروهای کُرد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟