معاون برکنارشده موگابه، رئیس‌جمهور موقت زیمبابوه می‌شود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از رویترز؛ «لری ماویما»، یکی از مقامات ارشد حزب اتحاد ملی آفریقایی زیمبابوه- جبهه میهن پرستی، اعلام کرد «امرسون منانگاگوا»، معاون اول سابق رابرت موگابه، رئیس جمهور این کشور، به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد خواهد کرد.

منانگاگوا یکی از چهره‌های سرشناس عرصه سیاست در زیمبابوه است که چندی پیش از سوی موگابه برکنار شد. تحلیلگران سیاسی دلیل این برکناری را محبوبیت بالای منانگاگوا می‌دانستند؛ زیرا موگابه نگران بود معاون اولش در انتخابات آتی ریاست جمهوری که سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود، یک رقیب جدی و دردسرآفرین برای او باشد. توطئه موگابه علیه منانگاگوا موجب شد او برای حفظ امنیت خود اوایل ماه میلادی جاری از زیمبابوه خارج شود.

به گفته مقامات رسمی جبهه میهن پرستی، منانگاگوا امروز با یک پرواز مستقیم به زیمبابوه بازمی گردد. احتمالا او روز پنجشنبه در جایگاه رئیس جمهور موقت زیمبابوه سوگند یاد خواهد کرد و تا زمان برگزاری انتخابات آتی، در این پست باقی می‌ماند.

رابرت موگابه پس از ۳۷ سال ریاست جمهوری در زیمبابوه، روز سه شنبه و تحت فشار ارتش این کشور، استعفای خود را اعلام کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟