حمایت بیش از ۵۰ درصد اسپانیایی‌ها از برگزاری انتخابات زودهنگام و حل بحران کاتالونیا

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نتایج نظرسنجی روزنامه «ال پایس» (El Pais) در اسپانیا نشان می‌دهد بیش از نیمی از رای دهندگان در حمایت از دولت برای مقابله با بدترین بحران سیاسی این کشور، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

بر این اساس، بیش از ۵۴ درصد از اسپانیایی‌ها معتقدند که دولت مادرید قادر است با برگزاری انتخابات زود هنگام، بحران کاتالونیا را مدیریت کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد فقط ۲۸ درصد از مردم کاتالونیا از دولت و برگزاری انتخابات سراسری حمایت می‌کنند.

انتخابات سراسری اسپانیا قرار است روز ۲۱ دسامبر برگزار شود.

در همین حال، ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در نخستین سفرش به بارسلونا پس از برکناری سران جدایی طلب کاتالونیا، خواستار مشارکت بالای مردم در انتخابات این کشور شد. او برقراری شرایط عادی و نجات اقتصاد کشور را منوط به شرکت در انتخابات دانست.

همچنین دو حزب جدایی طلب اسپانیا آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات اسپانیا اعلام کردند. این در حالی است که بیشتر احزاب جدایی طلب پیش از این مخالفت مشارکت در انتخابات زودهنگام اسپانیا بودند. اعمال حاکمیت دولت مادرید بر کاتالونیا، موجب بروز اختلافات گسترده‌ای در میان احزاب جدایی طلب این کشور شده است.

اعمال حاکمیت مستقیم مادرید در کاتالونیا باعث شد «کارلوس پوجدمون» رئیس پیشین دولت منطقه کاتالونیای اسپانیا به همراه سایر اعضای برکنار شده دولت خود، به بروکسل، پایتخت بلژیک، فرار Escape کند و اختلافات گسترده‌ای میان احزاب سیاسی این کشور بوجود بیاید. روز شنبه نیز بیش از ۷۵۰ هزار نفر از مردم با تظاهرات در شهر بارسلونا خواستار آزادی Freedom سران جدایی طلب شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟