پوتین: عملیات نظامی علیه داعش رو به پایان است، باید برای روند سیاسی آماده شد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این سخنان را در کنفرانسی مطبوعاتی در مانیل، پایتخت ویتنام ایراد کرد.
او پیش از این کنفرانس مطبوعاتی با رئیس‌جمهور آمریکا به توافقی درباره سوریه دست یافت که به گفته ترامپ Trump باعث نجات جان هزاران غیرنظامی خواهد شد.
پوتین گفت: باید از توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه حمایت کنیم تا روند سیاسی آغاز و زمینه حل بحران به شکل دیپلماتیک فراهم شود.
او درباره عملیات نظامی روسیه علیه داعش ISIS نیز گفت: عملیات نظامی برای نابودی تروریست‌ها به پایان نزدیک می‌شود و تنها چند کانون تروریستی در سوریه باقی مانده است. هدف عملیات مشترک ما حل بحران سوریه از جنبه امنیتی و نظامی است.
رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه تعامل با ترامپ کار آسانی است، تصریح کرد: برگزار نشدن دیدار جداگانه با ترامپ بیانگر این است که ما هنوز از مرحله بحران خارج نشده‌ایم اما تلاش می‌کنیم قدمی برداشته و مشکلات را مرتفع کنیم.
او درباره ادعای دخالت کشورش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا هم گفت: ادعای کنگره آمریکا درباره مداخله رسانه‌های روسیه در انتخابات آمریکا مردود است و هیچ سندی دال بر این موضوع وجود ندارد.
در همین حال رئیس جمهور روسیه محدودیت‌های ایجاد شده توسط آمریکا را برای رسانه‌های روسی و از جمله اسپوتنیک و راشین تودی حمله به آزادی Freedom بیان دانست.
به گزارش اینترفاکس، پوتین در کنفرانسی مطبوعاتی دانانگ ویتنام گفت: ما از صحبت درباره این گونه رفتارها ناراحت هستیم، در حال حاضر دومای دولتی روسیه بحث درباره محدودیت‌های لازم برای رسانه‌های غربی را آغاز کرده است، اغلب ارزیابی‌ها و قضاوت‌ها به نظر سخت گیرانه هستند اما باید پاسخ طرف مقابل را در نظر بگیریم و رفتار ما کاملا متقابل به مثل خواهد بود.
وی ادامه داد: رسانه‌ها اطلاعات ارایه می‌دهند، تفسیر می‌کنند و دیدگاه خود را بیان می‌کنند، شما می‌توانید با آنها بحث کنید و نقطه نظر خود را بیان کنید اما نه اینکه آنها را تعطیل کنید و یا با ایجاد شرایطی امکان انجام فعالیت حرفه‌ای را به طور مستقیم از آنان بگیرید.
پوتین تاکید کرد: ما مسیر بسته شدن رسانه‌ها را طی نکرده‌ایم اما پاسخ ما مناسب و مقابله به مثل خواهد بود، این اقدامات در کشوری صورت می‌گیرد که خود را سردمدار و چراغ راه دموکراسی می‌داند.
رئیس جمهور روسیه بار دیگر تاکید کرد: مقامات آمریکایی هیچ مدرکی دال بر دخالت رسانه‌های ما در مبارزات انتخاباتی آمریکا ندارند.
پیشتر آمریکا اعلام کرده بود که شبکه تلویزیونی راشین تودی آمریکا به عنوان آژانس خارجی تا ۱۳ نوامبر در این کشور ثبت شده است و در صورت عدم تمدید از فعالیت آن جلوگیری به عمل خواهد آمد.
همچنین از ماه اکتبر شبکه اجتماعی توییتر تبلیغات شبکه‌های راشین تودی و اسپوتنیک را ممنوع کرده است.
مقامات آمریکایی همچنان تاکید دارند که دولت روسیه و رسانه‌های این کشور در روند انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا دخالت داشته‌اند اما تاکنون مدارکی مبنی بر این ادعا ارایه نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 326423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟