لزوم استفاده قضات از مجازات‌های جایگزین حبس

به گزارش گروه سیاسی رکنا، یدالله موحد در نشستی با کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان انار بیان کرد: دادگستری استان بر اساس شاخص‌های اعلامی مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلان قوه قضائیه و ضرورت‌های جامعه عمل می کند.
وی با بیان اینکه عملکرد دادگستری شهرستان انار رو به بهبود است، افزود: سیاست‌های کلان قوه قضائیه به نفع جامعه و برای سرعت بخشی و تسهیل امور مردم و همچنین برای روان سازی کار دستگاه قضایی هستند.
این مقام ارشد قضایی بیان کرد: نگاه کارکنان دادگستری باید به برنامه و اهداف پیش‌بینی شده دستگاه قضایی در سطح استان باشد.
رئیس شورای قضائی استان کرمان اظهار کرد : یک وضعیت موجود داریم و یک هدف ایده آل و با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های منابع انسانی دادگستری استان باید به هدف ایده‌آل دست یابیم.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه ابلاغ الترونیکی، گفت: هر ابلاغیه در روش سنتی دو هزار تومان برای سیستم قضایی بار مالی در برداشت و در استان کرمان هر سال قریب دو میلیون اوراق قضایی صادر می‌شد که اکنون از طریق ابلاغ الکترونیک این کار با هزینه کمتر و سرعت بیشتر انجام می شود.
وی با اشاره به فواید ابلاغ الکترونیک در تسریع امور گفت: سلامت و دقت کار و همچنین کاهش هزینه ها از جمله این فواید می باشد.
رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: اشراف کارکنان دستگاه قضایی بر کار، دقت و سرعت را بهبود می بخشد و همه تلاش دستگاه قضا معطوف به رسیدگی به پرونده‌ها در روال منطقی خود می باشد.
وی با تاکید به این مهم که تکریم ارباب رجوع و حسن خلق وگشاده‌رویی از اولویت های دستگاه قضایی است، گفت: مراجعه مردم به دستگاه قضا از روی سرخوشی و دلخوشی نیست، بلکه برای حل مشکل شان به ما پناه می‌آوردند و نباید بی جهت آنها را ناراضی کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 324790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟