روسیه به آمریکا درباره خروج از توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با داعش ISIS در عراق و سوریه و مساله هسته‌ای کره شمالی گفت‌وگو کردند.
نیکولای لاخونین سخنگوی سفارت روسیه ضمن اعلام این خبر گفت که سفیر مسکو بیانیه شورای فدراسیون روسیه درباره توافق هسته‌ای با ایران را نیز به تیلرسون ابلاغ کرده است.
لاخونین گفت: سفیر ما یک رونوشت از بیانیه شورای فدراسیون خطاب به پارلمان‌های آمریکا، چین، فرانسه، آلمان انگلیس و پارلمان اروپا را به وزیر امور خارجه آمریکا ارائه داد که در آن قانونگذاران روس نسبت به پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای هشدار داده‌اند.
شورای فدراسیون روسیه این بیانیه را اواخر ماه اکتبر آماده کرده که در آن تاکید شده است خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به تلاش‌ها درباره حفظ رژیم عدم اشاعه هسته‌ای وارد کند.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه در حالی بر حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تاکید کرده است که رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد پایبندی ایران به توافق را تایید نخواهد کرد. این اقدام سبب شده است تا تصمیم‌گیری درباره آینده توافق هسته‌ای به کنگره آمریکا سپرده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 323094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟