کمیته مشترک سپرده‌گذاران معترض، قوه قضائیه و بانک مرکزی تشکیل شود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، طیبه سیاوشی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگویی با اشاره به اعتراضات مردمی سپرده گذاران موسسات مالی، اظهار داشت: به نظر من اعتماد مردم در این موضوع قدری از بین رفته و حالا قوه قضاییه باید این اعتماد را بازسازی و به نحوی ورود کند که ارتباطی با سپرده‌گذاران برقرار شود.
وی افزود: وقتی با بانک مرکزی، قوه قضاییه و سپرده گذاران معترض صحبت می کنیم سه مساله متفاوت مطرح می شود. هر کدام از این‌ها کار خود را انجام می دهند اما خروجی کار بین مردم دیده نمی شود. در حالیکه گفته شده مشکل سپرده گذاران تا ۱۰۰ میلیون تومان حل می شود اما آنها مطالبات‌شان را دریافت نکرده اند یا بعضا اعتماد نمی‌کنند که مدارک شان را ارائه کنند و بعد چیزی به آنها داده شود که نتوانند ثابت کنند چقدر طلب دارند. این نشان می دهد که اشکالی وجود دارد.
این نماینده مجلس یادآور شد: به سپرده گذاران گفته شده که می توانند به شعب مراجعه کنند و مبالغ شان را بگیرند اما آنها می گویند مراجعه کردیم ولی مبلغی پرداخت نشده حتی آنها راضی شدند مبالغ شان را به صورت خرد تحویل بگیرند.
سیاوشی تصریح کرد: به نظر می رسد خوب است کمیته مشترکی از نمایندگان مردم (معترضین)، قوه قضاییه و بانک مرکزی تشکیل شود و به نحوی عمل شود که خواست مردم هم در نظر گرفته شود. من در برخی از این تجمعات حضور پیدا کردم چرا که به نظرم وظیفه داشتم قدری شرایط را آرام کنم. در حالیکه این تجمعات روز به روز جدی تر می شود هنوز کسی از مسئولین در جمع معترضین حضور پیدا نکرده و ما در ۱۰ قدمی یک هتل بین المللی و یکی از بلوارهای پرتردد شهر شاهد این تجمعات هستیم
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: اینکه در برخی موارد خبری اعلام می شود که مشکل سپرده گذاران حل شده باید یک برون داد و نمود عینی داشته باشد. در حال حاضر سپرده گذاران از وضعیت راضی نیستند و پول شان را دریافت نکردند. به هر حال شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که مردم را به سمت برخورد تندتر سوق می دهد و این اعتراضات هر روز بیشتر می شود و ما باید برای آن چاره اندیشی کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 322397 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟