به موجب فرمانی اجرایی که ترامپ Trump پیشتر در سال جاری ذیل آن را امضا کرد، آمریکا صدور مجوز برای آوارگان از سراسر جهان به استثنای چند مورد را به طور موقت متوقف کرد. موعد این فرمان در حالی روز جاری (سه شنبه) به پایان رسید که ترامپ برای تمدید آن دستوری صادر نکرده است.

طبق سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ، پیشینه آوارگانی که قصد ورود به آمریکا دارند، با سختگیری بیشتر و به طور کاملتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزارت امنیت داخلی، وزارت امور خارجه و نهادهای مختلف آمریکا در جریان اجرای ممنوعیت موقتی ورود آوارگان به این کشور، مراحل غربالگری را مورد بازبینی قرار داده اند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در حالی که خواست نامش فاش نشود، گفت که شیوه های جدید غربالگری به زودی اعلام می شود.

حتی با وجود لغو فعلی این ممنوعیت، انتظار می رود رقم مجوزهای ورود آوارگان به آمریکا، بسیار کمتر از رقم سال های جاری باشد. ترامپ ماه گذشته تعداد مجوزهای ورود آوارگان به آمریکا را 45 هزار مورد برای سال مالی آغاز شده از اول اکتبر (9 مهر ماه) تعیین کرد، رقمی که از آمار تعیین شده از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به میزان 110 هزار مورد، بسیار کمتر است. همچنین رقم واقعی مجوزهای ورودی برای سال جاری، بسیار کمتر از رقم 45 هزار نفری ترامپ خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محدودیت ورود آوارگان به آمریکا، علاوه بر محدودیت سفرهای مرزی در مورد افرادی از کشورهای مختلف است که به دستور ترامپ در ایالات متحده به اجرا درآمد. محافل قضایی آمریکا بارها سد راه سیاست مهاجرتی ترامپ قرار گرفتند، اما سیاست ورود آوارگان به این کشور تا حد زیادی به قوت خود باقی ماند.

براساس این گزارش، علاوه بر ممنوعیت سفر به آمریکا که چند کشور عمدتا مسلمان را در بر گرفت، ترامپ قانون Law اجرایی دوره اوباما برای جلوگیری از اخراج مهاجرانی که در کودکی به آمریکا آورده شدند را نیز لغو کرد و وعده داد در امتداد مرز جنوبی کشورش با مکزیک دیواری احداث می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 320196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟