وزیر خارجه انگلیس در چتم هاوس از برجام دفاع خواهد کرد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نوشته روزنامه گاردین بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس قرار است روز دوشنبه در کنفرانس سالانه اندیشکده چتم هاوس در لندن سخنرانی کند.
وی قرار است در این فرصت از توافق هسته‌ای با ایران که در هفته‌های اخیر به شدت در مرکز توجه جامعه بین الملل قرار گرفته است، حمایت کند.
وی در این سخنرانی خواهد گفت که توافق هسته‌ای باید یک نمونه برای مواجهه با مسئله کره شمالی و استفاده از راه حل‌های دیپلماتیک برای حل مسائل بین المللی باشد.
جانسون همچنین خواهد گفت: این یک نمونه از مشارکت و سختی است که ما باید هنگام تلاش برای حل تنش‌ها در شبه جزیره کره آن را در مقابل چشمان خود داشته باشیم. اکنون لحظه‌ای است که کره شمالی باید تغییر موضع دهد و اگر چنین کند جهان می‌تواند نشان دهد که بار دیگر ظرفیت یک راه حل دیپلماتیک را که منجر به حصول برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافق هسته‌ای با ایران پس از 12 سال تلاش‌های مستمر شد دارد.
به نوشته گاردین وزیر امور خارجه انگلیس در حالی قرار است درباره توافق هسته‌ای سخنرانی کند که دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا که بارها این توافق را مورد انتقاد قرار داده و آن را توافقی بد برای آمریکا دانسته است، به تازگی گفت که پایبندی ایران به برجام را دیگر تایید نخواهد کرد. این اقدام سرنوشت توافق را به دست کنگره آمریکا می‌سپارد که باید درباره وضع مجدد تحریم‌های لغو شده به موجب توافق هسته ای تصمیم‌گیری کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟