سازمان ملل: بیش از ۶۰۰۰۰۰ روهینجایی به بنگلادش گریختند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با ادامه بحران در راخین، مقام‌های بنگلادشی برای پذیرش موج دیگری از روهینجایی‌ها آماده می‌شوند و گمان می‌رود هزاران تن از اعضای این جامعه مسلمان در امتداد این مرز گیر افتادند و منتظر عبور از مرز هستند.
موج ورود پناهجویان روهینجایی به بنگلادش پس از آن شدت یافت که حملات منتسب به "شبه‌نظامیان" علیه نیروهای امنیتی میانمار در ایالت راخین منجر به یک سرکوب نظامی گسترده علیه این جامعه شد؛ سرکوبی که سازمان ملل آن را "پاکسازی قومی" توصیف کرد.
اکنون "گروه هماهنگی بین بخشی" تحت امر سازمان ملل (ISCG) که تلاش‌های بشردوستانه را رهبری می‌کند، در برآوردی اعلام کرد ۶۰۳ هزار پناهجو از راخین از ۲۵ اوت از مرز بنگلادش عبور کردند. در گزارش آی‌اس‌سی‌جی آمده است: عبور بیش از ۱۴ هزار پناهجوی تازه‌وارد هفته‌ گذشته تایید شد.
آن دسته از پناهجویان روهینجایی که اکنون در بنگلادش هستند ویدئوهایی از خانواده‌هایی در آن سوی مرز دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد هزاران مسلمان آواره در نزدیکی گذرگاه‌های مرزی و منتظر فرصتی برای عبور هستند.
با این حال مسلمانانی که یکشنبه موفق به عبور شدند از خشونت‌ در روستاهایشان در راخین و کمبود مواد غذایی سخن می‌گویند که تعداد بی‌شماری از مردم را وادار به فرار Escape کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 319555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟