قوه قضائیه خارج از نوبت به وضعیت موسسات مالی غیر مجاز رسیدگی کند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، شکور پورحسین در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: ضمن ارج نهادن به تلاش‌های دولت و دستاوردهای کم نظیر آن همچون به ثمر رساندن برجام، کاهش سطح تنش در روابط خارجی و بین المللی، کنترل تورم، اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد رضایتمندی در شهروندان باید به برخی بحران‌ها و چالش‌ها هم اشاره کنم.

وی تصریح کرد: در این مملکت همت و روشن بینی اگر وجود داشته باشد مشکلات مردم حل می شود، ‌مشکل اصلی عینک ما است. مدیران و مسئولین عینکشان تیره و تار شده و بحران درست می‌کنند. اولین و بزرگترین بحران بی مسئولیتی و بی تفاوتی در قبال مشکلات و معضلات است که از چنان عمق و گستردگی برخوردار شده و در اذهان عمومی بحران سازی و درمانگر جای خود را با یکدیگر عوض کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم نام بعضی وزارتخانه‌ها را به نام وزارت بحران آفرین تغییر داده‌اند از جمله این ارگان‌ها و نهادها وزارت نیرو و بانک مرکزی است که مدت‌هاست در سایه بی‌دقتی و مسامحه، وزارت نیرو در صیانت حقابه کشاورزان، شاهد وقوع و درگیری دسته جمعی بین شهرستانی و استانی بوده‌ایم و اگر وضع به همین مموال پیش رود مسائل حاد امنیتی اصلی‌ترین عنصری خواهد بود که در کانون اصلی این بحران جا خوش خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به وزارت نیرو اخطار می‌دهم در صورت ادامه بی توجهی بلایی که بر سر زمین‌های اطراف زاینده رود آمده سر زمین‌های مغان هم خواهد آمد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار همچنین بیان کرد: بی دقتی و سهل انگاری بانک مرکزی بحرانی را دامن گیر کشور کرده که به واسطه آن سرمایه اجتماعی کشور آسیب دیده و منجر به اعتمادسوزی شده و در روز روشن عده‌ای با روش و حیله و با تاسیس موسسات مالی غیر مجاز پس انداز اقشار آسیب پذیر را بالا می‌کشند و پس از آشکار شدن مساله ماه‌هاست که مال باختگان بین بانک مرکزی و قوه قضائیه سعی صفا و مروه می‌کنند و همچنان کلاهشان رو هواست.

پورحسین در ادامه گفت: مسئولان اگر حلال مسائل مملکت نیستند برای مملکت مشکل سازی و مساله سازی نکنند و برای نظام هزینه نتراشند. در این مورد بخصوص از قوه قضائیه که ذاتا وظیفه رفع خصومت و تظلم بر عهده آن است به وظیفه خود عمل کرده و مجلس هم به وظیفه خود عمل کند و خارج از نوبت این موضوع رسیدگی شود.

وی ادامه داد: عدم شفافیت نظام برنامه ریزی کشور آن هم زمانی که در آستانه ورود به زمان اجرای برنامه ششم هستیم، در طول حیات نظام 5 برنامه اجرایی شده و یک برنامه توسعه 20 ساله نیز در حال اجرا است، اما تاکنون گزارش شفافی از میزان حصول آنها ارائه نشده که مردم و مجلس بدانند اگر به اهداف رسیده‌ایم چگونه میسر شده و اگر این اتفاق نیفتاده چرا؟

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: دولت لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی را به مجلس ارائه کرد و منطقه مغان هم یکی از این مناطق است، اما علی رغم این مصوبه هیچ اقداماتی انجام نشده است.

وی در پایان اظهار کرد: شیوع گسترده بیماری سرطان گوارشی که در پارس آباد اتفاق می‌افتد و من از آن به نام سونامی سرطان یاد می‌کنم،‌ امنیت روانی و سلامت جسمی را به مخاطره انداخته و وجود حجم فلزات سنگین در رود ارس یکی از دلایل این مساله است و از مسئولین می‌خواهم که نسبت به این موضوع چاره اندیشی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟