روسیه با رد مواضع ترامپ بر اجرای برجام تاکید کرد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، ریابکوف در این مذاکرات که روز پنجشنبه در ساختمان وزارت خارجه روسیه برگزار شد، ضمن اشاره به عزم این کشور در ادامه اجرای تعهدات برجامی، خواستار اتخاذ چنین رویکردی توسط همه طرف ها شد.
وزارت خارجه روسیه نیز در پایان مذاکرات حدود دو ساعته و پشت درهای بسته بین عراقچی و ریابکوف، اعلام کرد: طرفین تبادل نظر عمیقی در باره اوضاع جاری پیرامون برجام با توجه به خودداری ترامپ Trump از تایید اجرای تعهدات ایران به کنگره آمریکا انجام دادند.
معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه همچنین در باره راهکارهای هماهنگی دو کشور برای حفظ برجام، توسعه همکاری های دوجانبه و موضوع های مهم مورد علاقه مذاکره کردند.
در آغاز این مذاکرات نیز عراقچی و ریابکوف تاکید کردند که «رفتارها و مواضع ضدبرجامی هیات حاکمه مریکا غیرمسئولانه و تنش زا است.»
ریابکوف گفت: تداوم مذاکرات ایران و روسیه بسیار ضروری است. متاسفانه شاهد رفتار غیرمسئولانه آمریکا هستیم که تاثیر مستقیم بر فرآیندها می گذارد و ایران و روسیه نمی توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند.
وی افزود: امیدوارم با گفت وگوهای عمیق بتوانیم اقدام های مضر را دفع و همچنین در باره مسائل مربوط به امور جهانی و سازمان های بین المللی مذاکره کنیم.
معاون وزیر خارجه روسیه همچنین حضور هیات ایرانی در نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای مسکو را ارزشمند خواند.
عراقچی نیز در این مذاکرات با اشاره به سخنان ریابکوف مبنی بر رد رفتارهای ضدبرجامی واشنگتن، تاکید کرد: رویکردهای غیرمسئولانه دولت آمریکا وضعیت جدیدی برای برجام ایجاد کرده است.
معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: رفتار نادرست برجامی آمریکا جدید نیست و این کشور از ابتدای آغاز برجام در دولت گذشته و کنونی رفتاری مسئولانه نداشته است. 
وی ادامه داد: برجام یک توافق دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست، بلکه سندی بین المللی و مورد پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل است.
عراقچی در پایان تاکید کرد: نباید اجازه داد که یک کشور بتواند برای جهان تصمیم بگیرد و فکر می کنم روسیه و ایران در این موضع مشترک هستند.
معاون وزیر امور خارجه ایران صبح پنجشنبه برای مذاکره با همتای روس و همچنین شرکت در نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای وارد مسکو شد.
عراقچی در بدو ورود به خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: این سفر در چارچوب رایزنی های منظم ایران و روسیه در باره مسائل مختلف از جمله برجام صورت می گیرد.
وی همچنین به مواضع ضدبرجامی ترامپ و مخالفت آمریکا با تاکید دیگر طرف های 1+5 مبنی بر لزوم اجرای پیمان امضا شده در باره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران به عنوان یکی دیگر از محورهای رایزنی ها در مسکو اشاره کرد.
رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه و در چارچوب ادامه نقض برجام توسط این کشور، ادعاهایی را مطرح کرد که توسط سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه، چین و بسیاری از کشورها رد شد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟