تیلرسون خواستار اقدام قاطع پاکستان علیه تروریسم شد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر انجام اقدامات قاطع از سوی پاکستان علیه تروریسم و با تکرار بیانیات قبلی خود در قبال پاکستان، گفت: انتظار داریم پاکستان در قبال مقابله قاطعانه علیه تروریسم دست بکار شود زیرا این اقدام می تواند ثبات منطقه را به دنبال داشته باشد . 
هشدار جدید وزیر امور خارجه آمریکا علیه پاکستان زمانی صورت می گیرد که یک مقام پنتاگون به تازگی افزایش بی سابقه حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق مرزی پاکستان و افغانستان را تایید کرد. 
وزیر خارجه آمریکا که در پژوهشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در واشنگتن سخن می گفت، ادامه داد: پناهگاه هایی امن برای تروریست Terrorist ها در خاک پاکستان وجود دارد که ثبات منطقه را تهدید می کند . 
وی گفت: مبارزه با تروریسم در عصر جدید به یک وظیفه تبدیل شده است و همه کشورها موظف هستند در این مسیر با آمریکا و جامعه بین الملل همکاری کنند . 
وی همچنین افزود: پاکستان با نابودی پناهگاه های تروریست ها نه تنها صلح و امنیت را برای مردم خود و منطقه به ارمغان می آورد، بلکه باعث بهتر شدن وجه بین المللی خود نیز می شود . 
پیش از این دونالد ترامپ Trump در ماه اگوست با اعلام راهبرد جدید خود در قبال افغانستان و جنوب آسیا، پاکستان را عامل بی ثباتی در منطقه و کشته شدن نیروهای آمریکایی و غربی در افغانستان دانست و نسبت به ادامه آن به اسلام آباد هشدار داده بود . 
تیلرسون با اشاره همکاری واشنگتن و دهلی نو در مبارزه با تروریسم نیز گفت : دو کشور به همکاری های امنیتی خود در منطقه سرعت بخشیده اند . 
وی گفت: طی یک دهه اخیر روابط هند و آمریکا در حوزه مبارزه با تروریسم گسترش قابل ملاحظه ای یافته است به نحوی که هزاران نفر از نظامیان هندی توسط ارتش آمریکا آموزش ضد تروریسم دیده اند . 
وزیر امور خارجه آمریکا گفت : هند و آمریکا بزودی برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی نشست مشترک برگزاری می کنند . 
وی با اظهار اطمینان از عملکرد دولت هند در مبارزه با تروریسم گفت : هند در جهان نمونه بارزی از دمکراسی است در این کشور 170 میلیون مسلمان زندگی می کنند و سومین کشور پرجمعیت جهان است. 
وی گفت : هند از متحدان ما در افغانستان است و از نقش مثبت این کشور برای تامین امنیت در این کشور استقبال می کنیم. 
از سوی دیگر هفته گذشته شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان با ابراز ناخرسندی عمیق از نقش آمریکا در حمایت از نفوذ هند در افغانستان گفته بود این نوع اقدامات از سوی آمریکا در افغانستان مخرب خواهد بود . 
اسلام آباد مخالف حضور گسترده هند در افغانستان است و آن را برای امنیت ملی خود تهدید تلقی می کند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟