نماینده آمریکایی: عربستان یکی از بزرگترین کشورهای حامی تروریسم است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «تولسی گابارد» عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به حمایت واشنگتن از عربستان سعودی به عنوان «یکی از بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی» ادعای دولت ترامپ Trump درباره مبارزه با تروریسم را «متناقض» خواند.

بر این اساس، نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای با توصیف عربستان به عنوان «یکی از بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش»، حمایت واشنگتن از ریاض را با ادعای این کشور درباره مبارزه با تروریسم متناقض خواند.

گابارد در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با اشاره به کشته شدن چهار نظامی آمریکایی در نیجر گفت مردم آمریکا خواستار آن هستند که دولت به روشنی اهداف و راهبرد خود از حضور در نیجر را برای آنها توضیح دهد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، ادعای آمریکا درباره مبارزه با تروریسم از یک سو، و حمایت از عربستان از سوی دیگر را متناقض خواند.

گابارد گفت: ما پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را در نقاظ مختلف جهان برای جنگ با تروریسم هزینه می‌کنیم، اما از طرف دیگر می‌بینیم که همین چند ماه پیش دولت ترامپ همکاری‌ها و ائتلافش با کشورهایی مانند عربستان سعودی که همچنان یکی از بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش ISIS در سراسر دنیا هستند را مضاعف می‌کند.

وی اضافه کرد: این تناقض برای مردم آمریکا بسیار روشن است و لازم است ما درباره این پرسش، پاسخی از دولت دریافت کنیم که راهبرد ما در جنگ با تروریسم دقیقاً چیست و می‌خواهیم به چه هدفی دست پیدا کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟