به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر یونان، با تمجید از تمدن باستانی یونان مدعی شد هیچ ملتی به اندازه آمریکا برای مردم یونان احترام قائل نیست و از آنان نیاموخته است.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر یونان با اشاره به اینکه یونان دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی می‌کند، گفت: من به تازگی به کنگره درباره قرارداد ارتقای هواپیما‌های اف شانزده یونان اطلاع داده ام.این اقدام ارزشی به میزان دو ممیز چهار دهم میلیارد دلار دارد و باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی در آمریکا خواهد شد.

ترام‍پ در ادامه مدعی شد: برخی کشور‌ها در شروع ریاست جمهوری من اندکی نگران بودند، ولی من تقریبا با سران همه کشور‌ها روابط خوبی دارم. با این حال دلیل اینکه آن‌ها نگران هستند این است که من اجازه نمی‌دهم از سوی کشور‌های مختلف در گوشه و کنار دنیا از آمریکا سوء استفاده شود.

او گفت: اگر به کسری تجاری کشورمان نگاه کنید می‌بینید این کسری بسیار زیاد است. می‌بینید که فرصت‌های شغلی کشورمان به کشور‌هایی خاص می‌روند، شرکت‌ها در حال ترک آمریکا و اخراج کارگران هستند؛ محصولات در جایی دیگر ساخته و در آمریکا فروخته می‌شوند. من اجازه این کار را نمی‌دهم. می‌دانم که سران برخی از کشور‌ها ممکن است چه احساسی داشته باشند، ولی دیگر اجازه نمی‌دهیم کشور‌های دیگر از آمریکا سوء استفاده کنند.

ترامپ درباره طرح خود در حوزه بهداشت و درمان گفت: اگر نگاهی به شرکت‌های بیمه و ارقامی که وجود دارد بکنید می‌بینید که از زمان تصویب اوباماکر، شاهد افزایش چهارصد، چهارصد و پنجاه، دویست، یا سیصد درصدی در هزینه‌ها بوده ایم و ماهیانه صد‌ها میلیون دلار به شرکت‌های بیمه از سوی سیاستمداران بازپرداخت می‌شود. من دیگر حاضر به این کار نیستم، این پولی است که به جیب شرکت‌های بیمه می‌رود تا جیبشان را پر کنند. آن‌ها سودی بی سابقه می‌برند و این اصلا مناسب نیست.

او گفت: اوباماکر یک فاجعه است و تا جایی که من می‌دانم، این طرح مرده است. من این را خیلی قبل، پیش بینی کرده بودم و ما آرای لازم را نیز به دست آورده ایم. به محض اینکه مساله مالیات‌ها را تمام کنیم، موضوع اوباماکر را دنبال می‌کنیم تا این پول در اختیار ایالت‌ها قرار بگیرد، زیرا آن‌ها به مراتب بهتر از دولت فدرال می‌توانند آن را مدیریت کنند و به فکر مردم باشند و خود ایالت‌ها این برنامه را پیاده کنند.

 

دونالد ترامپ Trump افزود: ما از حمایت همه جمهوری خواهان برخورداریم، ولی از حمایت هیچ دموکراتی برخوردار نیستیم. این سیاست خوبی نیست و آن‌ها هم سیاستمداران خوبی نیستند.

 

ترامپ گفت: اگر به انتصابات قضایی نگاه کنید، می‌بینید با چه روند کندی پیش می‌رود. شومر و گروهی از دموکرات‌ها هستند که واقعا کارهایشان مایه آبروریزی شده است. این‌ها افرادی هستند که در نهایت تایید می‌شوند و دموکرات‌ها از هر دقیقه ممکن استفاده می‌کنند (تا در کار‌ها ایجاد تاخیر کنند) و این مایه آبروریزی است.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان نیز روز سه شنبه گفت: به عقیده او ترکیه باید در ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) باقی بماند.

نخست وزیر یونان افزود کشورش به حمایت از تلاش ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 317756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟