اتحادیه اروپا تحریم‌های نفتی علیه کره شمالی اعمال کرد

به کزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین یک ممنوعیت همه‌جانبه بر انجام اقدامات تجاری با کره شمالی اعمال کرده‌اند که فراتر از تحریم‌های جدید سازمان ملل محسوب می‌شود.
این در حالی است که اتحادیه اروپا به پیونگ یانگ نفت نمی‌فروشد.
در پی قدرتمندترین آزمایش اتمی کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه واردات نفت خام از کره شمالی اعمال کرد اما چین و روسیه در برابر یک ممنوعیت فوری و آشکار مقاومت کرده‌اند.
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تاکید کردند که کره شمالی صلح و ثبات بین‌المللی را به شدت تهدید می‌کند.
به عنوان بخشی از این اقدامات کارگران کره شمالی در اتحادیه اروپا که تعداد آنها حدود ۴۰۰ تن برآورد می‌شود و عمدتا در لهستان مشغول کار هستند در حال حاضر با کاهش دستمزدشان که برای خانواده خود در کره شمالی می‌فرستند، مواجه هستند و زمانی که ویزای کاری‌شان منقضی شود دیگر تمدید نخواهد شد.
این تحریم‌ها سه تن دیگر از مقامات ارشد کره شمالی و شش تن از تجار این کشور را به لیست سیاه اضافه می‌کند و آنها را از سفر به اتحادیه اروپا منع کرده و اموال و دارایی‌هایشان را مسدود می‌کند.
یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا گفت: به دنبال این اقدام به طور کلی ۴۱ فرد و ۱۰ کمپانی کره شمالی مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفتند.
در همین حال سازمان ملل ۶۳ تن و ۵۳ کمپانی و نهاد را مورد تحریم قرار داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟