هیلاری کلینتون ویکی لیکس را متهم کرد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا که در مقابل دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا باخت، حالا ویکی‌لیکس را به همکاری با روسیه در منحرف کردن توجهات درباره فیلمی ویدئویی درباره صحبت‌های رکیک و زشت ترامپ Trump درباره زنان پیش از انتخابات 2016 ریاست جمهوری متهم کرده است.
وی در مصاحبه‌ای با ای.بی.سی استرالیا با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس یک فرصت طلب پوچ‌گراست که برای یک دیکتاتور وجودش ضروریست. ویکی لیکس متاسفانه حالا به نفع اطلاعات روسیه کار می‌کند.
جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسید که پوتین دستور داده تا در کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون دخالت شود و به صورت واضحی در پیروزی ترامپ نقش داشته است.
وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین از فیلم ویدئوی اهانت ترامپ به زنان به عنوان نمونه‌ای از این مساله استفاده کرد که چگونه ویکی لیکس تلاش کرده تا توجهات را از این فیلم منحرف کند.
در این فیلم ویدئویی که تاریخ آن به 2005 باز می‌گردد و در اکتبر سال گذشته میلادی منتشر شد، ترامپ درباره زنان از الفاظ رکیک و زشت استفاده کرد
چند ساعت پس از انتشار این فیلم ویدئویی، ویکی‌لیکس بیش از 2000 ایمیل از جان پودستا، رئیس سابق کمپین انتخاباتی کلینتون را منتشر کرد که مربوط به حساب شخصی این مرد بود و هیلاری کلینتون گفت که اینها برای منحرف کردن توجهات به این فیلم رکیک است.
آسانژ نیز در یک پیام توئیتری به کلینتون حمله کرد و وی را "وحشت زده" خواند و نوشت: هیلاری کلینتون مرتکب اشتباهی شده است. یک وحشت زدگی در او به وجود آمده است.
کلینتون مدعی است که اقدامات ویکی لیکس ناشی از خصومت شخصی آسانژ با اوست.
وی گفت: این مساله به زمانی بازمی‌گردد که من وزیر خارجه آمریکا بودم و درآن زمان ویکی لیکس اسناد حساسی را درباره وزارتخانه ما و پنتاگون منتشر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟