اظهارات رئیس‌جمهور عراق بعد از بازگشت از سلیمانیه و تاکید بر مذاکره

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق بعد از سفر چند روزه خود به سلیمانیه گفت: در این سفر با رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق و عمر سید علی، هماهنگ‌کننده حزب تغییر دیدار کردم و نشستی در تفرجگاه دوکان برگزار شد که اعضای دفاتر سیاسی دو حزب اصلی کردستان یعنی حزب دموکرات و اتحادیه میهنی حضور داشتند.
وی تاکید کرد: در این دیدارها تاکید کردم باید به تلاش‌ها برای ایجاد یک راه حل مناسب به منظور بحران کنونی و تمامی مشکلات کشور براساس قانون Lawاساسی و تقویت روابط برادرانه و تلاش مشترک بین طرف‌های مربوطه ادامه داد.
معصوم بر لزوم تلاش‌ها به منظور پایان دادن به نگرانی‌ها و تردیدها و نزدیک کردن دیدگاه‌ها از طریق مذاکرات صریح و سازنده در جهت حمایت از تجربه دموکراسی در کشور و تقویت دستاوردهای آن به نفع تمامی عراقی‌ها بدون استثنا تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد، یقین دارد دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان و تمامی طرف‌های سیاسی عراق به ادامه و تعمیق مذاکره به عنوان تنها راه حل برای حمایت از کشور و ملت آن ادامه می‌دهند.
رئیس‌جمهور عراق تصریح کرد:‌ من براساس وظایفم طبق قانون اساسی بر دور نگه داشتن کشور از خطرها تاکید و اصرار دارم و بر تلاش مشترک برای عبور از این مرحله سخت تاکید می‌کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 316983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟