شبکه تلویزیونی فرانسه: سفر ماکرون به تهران حاوی پیام بسیار مهمی است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ اعلام کرد پس از موضع‌گیری اخیر دونالد ترامپ Trump علیه توافقنامه هسته‌ای ایران، سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران حاوی پیام مهمی است.

بنا بر اعلام این شبکه فرانسوی، دونالد ترامپ تصمیم گرفته است توافقنامه هسته‌ای با ایران را تایید نکند. این تصمیم همچنان واکنش‌هایی را به دنبال دارد. پاریس از کنگره آمریکا خواست با این توافقنامه که پس از مذاکرات دشوار تصویب شده است، قطع رابطه نکنند. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تصمیم گرفته است که به ایران سفر کند.

گزارشگر این شبکه گفت: امانوئل مکرون در ایران؛ این خبر دیگر یک تردید نیست، بلکه یک امکان است. «الیزه»، کاخ ریاست جمهوری فرانسه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی دعوت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، رئیس جمهور فرانسه، احتمالا به این کشور سفر خواهد کرد. از سال ۱۹۷۶ تا به امروز، مکرون اولین رئیس جمهور فرانسوی است که به ایران سفر می‌کند. سفر مکرون به تهران پس از اعلام تصمیم ترامپ، پیامی مهم در خود دارد. این توافقنامه پس از دوازده سال مذاکره در سال ۲۰۱۵ بین ایران، پنج عضو دائم شورای امنیت به اضافه آلمان منعقد شد.

او افزود: فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک نگرانی خود را ابراز کردند. چین یکی از امضا کنندگان توافقنامه سال 2015 است. این کشور بر ضرورت رعایت توافقنامه با هدف حفظ صلح و امنیت در خاورمیانه تاکید کرد. روسیه نیز از عملکرد و اظهارات رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد. فقط عربستان سعودی و اسرائیل از تصمیم ترامپ حمایت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 316629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟