به گزارش گروه سیاسی رکنا، عباس محمدنژاد کارشناس سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که لفاظی‌های اخیر ترامپ Trump تا چه میزان به سیاست‌های کلان آمریکا وابسته است، اظهار کرد: سیاست‌های کلی این کشور تأثیر چندانی بر ادبیات سخیف اخیر وی ندارد؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که هر کشوری به ویژه ایالات متحده از یک سری سیاست‌های بلند مدت و میان مدت از پیش تعیین شده تبعیت می‌کند.
کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: اندیشکده‌های مختلفی به منظور اتخاذ سیاست‌های کلان در آمریکا وجود دارد بنابراین طبیعی است که روسای این کشور فارغ از جمهوری‌خواه یا دموکرات بودن همواره از راهبرد‌های این اندیشکده‌ها پیروی کنند.
محمدنژاد با بیان اینکه هدف گذاری‌ها یکسان، اما تاکتیک‌ها متفاوت است، افزود: چگونگی دستیابی به این اهداف بسته به نوع نگاه و رفتار هر ریاست جمهوری این کشور در بازه‌های زمانی مختلف، متفاوت بوده است و صحت این موضوع را می‌توان در تفاوت ادبیات باراک اوباما با دونالد ترامپ تأیید کرد.
وی ضمن تفکیک سیاست‌های دو حزب اصلی ایالات متحده، تصریح کرد: حزب دموکرات همواره استفاده از قدرت نرم را در دستور کار خود قرار داده و تا کنون از طریق جنگ‌های سایبری و تهاجم فرهنگی به مقابله با ایران پرداخته است.
کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: حزب جمهوری‌خواه این کشور بیشتر علاقه‌مند به استفاده از توان نظامی خود و خشونت است و همین مسئله سبب شده تا لشکرکشی و دخالت مستقیم در کشور‌های دیگر را کانون توجه خود قرار دهد.
محمدنژاد با اشاره به تشابه شخصیتی ترامپ و جرج بوش، گفت: تهدید مستقیم یکی از ویژگی‌های بارز این دو رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا بوده، بنابراین درمی یابیم که جنگ طلبی نماد اصلی سران این حزب است.
وی با اشاره به دوران انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، اذعان داشت: شاید در نگاه اول انتخاب دونالد ترامپ با این نوع رفتار خشونت‌آمیز کمی سخت بود؛ اما با بررسی تاریخ این کشور و واکاوی فرهنگ مردمان آن به راحتی می‌توان به روحیه پرخاشگرانه آنان پی‌برد همچنین کشتار بومیان در آمریکا و نیز بروز جنگ‌های داخلی همگی برآمده از فرهنگ آنان است.
کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به تجربه‌های تلخ شکست آمریکا در مقابل ایران، گفت: حمله نظامی به طبس، حمله به ایران و استفاده از گروه ویژه، هدف قرار دادن سکو‌های نفتی کشورمان و نیز دخالت‌های بی‌جا در جنگ ایران و عراق همگی بیانگر این است که قدرت آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند اتحاد ایران را به مخاطره بیندازد، چرا که مداخله‌های پی در پی آن از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون هیچ نتیجه درخشانی برای آنها نداشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟