ترامپ به مرز مشترک دو کره می‌رود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این منبع به یونهاپ گفت: کاخ سفید اواخر ماه سپتامبر یک تیم کاری از مقام‌های خود را به کره‌جنوبی فرستاده تا به بررسی «مکان‌های امکان‌پذیر برای فعالیت‌های ویژه ترامپ» بپردازد.

این منبع اظهار داشت: انتظار می‌رود ترامپ Trump در سفر خود به کره‌جنوبی پیام مهمی به کره‌شمالی چه به صورت شفاهی و چه به صورت عملی بفرستد. این نخستین سفر دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به شبه‌جزیره کره محسوب می‌شود.

منبع مذکور در عین حال تصریح کرد: از جمله مکان‌هایی که برای بازدید ترامپ در سفر به کره‌جنوبی در نظر گرفته شده یکی روستای مرزی پان مون جام و دیگری یک پست دیده‌بانی است که هر دو در منطقه حائل غیرنظامی شده در مرز با کره‌شمالی قرار دارند.

یونهاپ بیش از این در این خصوص توضیح نداده و کاخ سفید نیز هنوز اظهارنظر نکرده است. طی ماه‌های اخیر ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی شدیداً جنگ لفظی داشته و ترامپ اخیراً به صورت تلویحی گفت که گزینه نظامی تنها راه متوقف کردن برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی است.

ترامپ قرار است از سوم نوامبر تور سفرهایش به ژاپن، کره‌جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین را آغاز کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟